Neformalusis švietimas Lietuvoje. Faktai, interesai, vertinimai : mokslo studija
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
LT | ||
Stanišauskienė, Vilija | Kauno technologijos universitetas | LT |
Date |
---|
2009 |
2007 metais Vytauto Didžiojo universiteto ir Kauno technologijos universiteto tyrėjų grupė atsiliepė į Švietimo ir mokslo ministerijos kvietimą atlikti tyrimą apie vaikų dalyvavimą neformaliojo vaikų švietimo veiklose ir jų kokybę. Tyrimas buvo atliktas 2008 m. sausio–rugpjūčio mėnesiais. Tyrimo tikslas buvo, remiantis Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metams nuostatose (toliau – Švietimo strategija) apibrėžtu neformaliojo vaikų švietimo tikslingumu bei bendruoju socialinio dalyvavimo konceptu, nustatyti mokinių dalyvavimo neformaliojo vaikų švietimo sistemoje tendencijas, atskleisti neformaliojo vaikų švietimo dalyvių informuotumą ir interesus, neformaliojo vaikų švietimo tikslų bei formaliojo ir neformaliojo vaikų švietimo santykio vertinimą.Remiantis politiniais strateginiais Europos Sąjungos ir Lietuvos dokumentais, taip pat socialinio dalyvavimo teoriniu konceptu bei žvalgomojo tyrimo metu surinkta empirine informacija buvo atlikta tyrimo objekto operacionalizacija – detalizuotas ir konkretizuotas tyrimo objektas, atskleistas jo detalusis turinys. Taip pasirengta tyrimo instrumentų kūrimui bei duomenų struktūravimui. Bendrasis socialinio dalyvavimo konceptas kaip teorinis tyrimo pagrindas pasirenkamas dėl to, kad atitinka Švietimo strategijoje nurodomus neformaliojo vaikų švietimo tikslus (mokinių saviraiškos, socialinio aktyvumo, pažinimo, gebėjimų ugdymo ir t. t.), be to, paaiškina šiuolaikinės visuomenės keliamų iššūkių ir individo saviraiškos bei pilietiškumo santykį.[...]
Bibliogr.: p. 89-90