Navigating rhizo-curriculum in EFL classrooms: a narrative approach to teachers’ experiences
Author | Affiliation |
---|---|
Klaipėdos universitetas | |
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2025 | 158 | 2 | 5 | 28 |
Tyrimo tikslas – atskleisti, kaip vidurinių mokyklų anglų kalbos mokytojai pritaiko rizominio ugdymo turinį užsienio kalbų pamokose. Taikant naratyvinį tyrimą, mokytojų pasakojimai atskleidžia anglų kalbos mokymo ir mokymosi ypatumus bei rizominio ugdymo turinio įgyvendinimo aspektus. Rezultatai rodo, kad mokytojai veikia kaip pagrindinės ugdymo proceso figūros, atlikdami ne tik patarėjų, bet ir moksleivių edukacinių bendrakeleivių bei pagalbininkų vaidmenis. Mokinių įsitraukimas į ugdymo turinio kūrimą tampa svarbiu rizominio ugdymo mikropolitiniu veiksniu, kuris atveria naujus mokymosi kelius. Individualus mokymosi proceso supratimas kiekvieno mokinio kontekste prisideda prie ugdymo kokybės. Įgyvendindami rizominio ugdymo turinį, mokytojai išlaiko pusiausvyrą tarp suplanuoto ir įgyvendinto ugdymo turinio. Viena vertus, jie suteikia mokiniams laisvę išreikšti savo mintis, kita vertus, stengiasi laikytis taisyklių ir reikalavimų. Šis tyrimas demonstruoja naujus anglų kalbos didaktikos metodus, kurie yra naudingi ne tik mokytojams ir tyrėjams, bet ir filologijos srities pedagogų rengimo procese. Taigi, norint pasiekti veiksmingo rizominio mokymosi už mokyklos ribų integravimo į formalųjį ugdymą, būtina keisti mokymo programų politiką, tobulinti mokytojų profesinę kvalifikaciją, jų supratimą, pasitikėjimą savimi ir gebėjimus dirbti pagal nelinijinius, negriežtus mokymo ir mokymosi metodus.
This study aims to explore and disclose the experiences of secondary school teachers navigating the rhizo-curriculum in English foreign language classrooms. Narrative inquiry has been applied to achieve this aim. The results revealed that implementation of the rhizo-curriculum depends on the teacher’s personality; teachers partly implement the rhizo-curriculum into the teaching and learning process because they usually follow the strict curriculum and prepare learners them for exams.
Journal | Cite Score | SNIP | SJR | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|
Pedagogika | 1 | 0.296 | 0.173 | 2024 | Q3 |