Dovanos mokytojams Lietuvos mokyklų bendruomenėse: tarp bendruomeniškumo kūrimo ir mainų
Author | Affiliation | |||
---|---|---|---|---|
LT | Lietuvos socialinių tyrimų centras | LT |
Date |
---|
2017 |
Straipsnyje aprašomos ir interpretuojamos dovanų dovanojimo mokytojams nuo klasės bendruomenės praktikos ir sampratos Lietuvos valstybės finansuojamose mokyklose. Aptariama, ką šios dovanų dovanojimo mokytojams praktikos ir sampratos atskleidžia apie socialiai ir kultūriškai konstruojamą skirtį tarp dovanos ir kyšio. Vienas straipsnio argumentų yra tas, jog tiek mokytojų, tiek mokinių tėvų požiūriai į dovanų dovanojimo praktikas yra veikiami socialinių kultūrinių nuostatų bei švietimo sistemos organizavimo pobūdžio. Straipsnio šaltiniai – lauko tyrimo metu surinkta medžiaga bei tėvų diskusijos viešai prienamuose internetiniuose puslapiuose.
This paper describes and interprets the practices of collective gift-giving by parents to teachers at state schools in Lithuania. The paper discusses how the boundary between a gift and a bribe is construed by different groups of informants. One of the arguments of the paper is that the perceptions of these gift-giving practices are shaped by the socio-cultural attitudes, and by the way the education system functions in Lithuania. The empirical sources come from fieldwork, and an analysis of selected online discussions.