Dėstytojų kūrybingumas ir efektyvumas aukštajame moksle: studentų ir dėstytojų įžvalgos
Author |
---|
Cardoso de Sousa, Fernando |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2007 | 4 | 21 | 37 |
Straipsnyje palyginta studentų ir dėstytojų akademinio darbo efektyvumo ir kūrybiškumo samprata. Lyginamoji analizė atlikta remiantis klausimynu, pateiktu 854 aukštosios mokyklos studentams ir 245 dėstytojams, interviu ir dėstytojų, pasižyminčių kūrybišku dėstymu, stebėjimu auditorijoje. Gauti rezultatai rodo, kad studentai, laikydami save akademinės veiklos subjektais labiau nei dėstytojai vertina kūrybiškumą; o analizuojant studijų efektyvumą nustatytas priešingas požiūris. Dėstytojai, kurie šiam tyrimui buvo atrinkti kaip kūrybingi, savo kūrybiškumą vertina panašiai kaip ir jų studentai, tačiau vertinant efektyvumą, jų požiūris panašus į kitų dėstytojų. Kūrybišku dėstymu laikoma geresnių dėstymo būdų paieška, o pastangos, kurias pasitelkus pavyksta sėkmingai tarpusavyje bendrauti, vadinamos kūrybiškomis. Šis tyrimas akivaizdžiai parodė, kad kūrybiškumo esmė glūdi ne atskirose dėstytojo ar studento savybėse, bet jų tarpusavio sąveikoje.
Students’ and lecturers’ perceptions of own effectiveness and creativity as teachers are compared, using a survey questionaire with a sample of 854 students and 254 lecturers of a higher education institution, together with interviews and class observations of lecturers who were selected as examples of creative teaching. Results indicate that students concentrate more than faculty on creativity when imagining how they would perform as teachers; when effectiveness is considered, the opposite applies. In addition, the lecturers selected as creative score similar to students, as to the perception of their own creativity, and to their peers, as to effectiveness. Teaching creatively is seen by its agents as the search for doing things better, and if the communication process is successful, that attempt is perceived by the students as creative. This research demonstrates that creativity lies not in the teacher, nor in the student, but in the interaction between the two.