Vaiko kalbinės sambrandos tyrimas
Author |
---|
Kiliuvienė, Dalia |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2002 | 57 | 68 | 72 |
Šis straipsnis skirtas apžvelgti ir apibendrinti 5-7 metų amžiaus vaikų kalbinės sambrandos tyrimo rezultatus. Straipsnio autoriai yra įsitikiną, kad vaiko kalbinė sambianda atlieka lemiamą vaidmenį rengiant vaiką mokyklai. Tobulėjanti vaiko kalba įprasmina jo bręstančią asmenybę, teikia prielaidų turtingesniam mąstymui, įgalina mokykloje lengvai įsitraukti į pamokos dalykinę veiklą. Atliekant priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos sambrandos tyrimus, orientyru tapo kalbos lygmenys (fonetinis, gramatinis-sintaksinis, leksinis lygmuo) ir kontekstualioji kalba. Iš esmės tyrimo situacijos buvo modeliuojamos norint išsiaiškinti būdingiausias priešmokyklinio amžiaus vaikų aktyviosios kalbos ypatybes, atskleisti kalbos aktyvumo dėsningumus. Įvairių kalbos vienetų (garsų, gramatinių formų, sakinių, žodžių) vartojimo vaikų kalboje tyrimai buvo atliekami dviem kryptimis: 1) atsižvelgiant į vartojimo sąmoningumą; 2) atsižvelgiant į vartojimo aktyvumą.