Managing innovations across the domains: challenge to the dichotomy of specialist vs. generalist skills
Author | Affiliation |
---|---|
Kauno technologijos universitetas |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2010 | 3(69) | 7 | 13 |
Vis labiau pripažįstama, kad inovacijų procesas vyksta skirtingų idėjų, kompetencijų ir disciplinų sankirtoje. Atvirųjų inovacijų koncepcija pabrėžia, kad didžioji dalis organizacijai vertingų žinių yra pasklidusios už organizacijos ribų ir šių žinių pritraukimas bei valdymas yra vienas pagrindinių šiuolaikinės inovacijų vadybos iššūkių. Vis dėlto inovacijos, vykstančios skirtingų idėjų ir disciplinų sankirtoje, besiformuojančiame inovacijų vadybos moksle yra vis dar menkai konceptualizuotos. Be to, ši „sankirta“ tuo pačiu reiškia iššūkį vadybos teorijoje dažnai išsiskiriamoms specialisto ir generalisto kompetencijoms, nes sėkminga veikla tarpdisciplininėse komandose reikalauja abiejų tipų kompetencijų sinergijos. Šio straipsnio tikslas – išanalizuoti pageidautiną specialisto ir generalisto kompetencijų transformaciją, siekiant sėkmingai valdyti kompleksinius ir daugiadisciplinius inovacijų procesus. Pirmojoje straipsnio dalyje diskutuojamas inovacijų proceso discipliniškumas pasitelkiant tokias susijusias akademines kategorijas kaip interdiscipliniškumas (interdisciplinarity), multidiscipliniškumas (multidisciplinarity), tarpdiscipliniškumas (crossdisciplinarity) ir transdiscipliniškumas (transdisciplinarity). [...]
Innovations are being increasingly recognized as happening ‘at the intersection’ of disciplines, competences, technologies and cultures. It is an interdisciplinary process characterized by the interaction of different perspectives that leads to the emergence of new fields (e.g. nanotechnologies). It is also a crossdisciplinary process, in which the tools and perspectives developed in one area of human activity are used for solving problems innovatively in another area. It may also be a multidisciplinary process when the professionals from distinct fields provide their own perspectives on complex issue, which may later be integrated by the third party. Innovation process also has a degree of transdisciplinarity as the universal instruments and fundamental knowledge are being applied across a variety of domains. Many breakthrough innovations happen when the idea, established in one area of activity, is transferred and adopted in another area. In this paper, three dimensions of transferability are distinguished: transferability of technologies, competences and principles/models. [...]