Pastebimos ikonos modeliavimas Google Play ir Apple App Store mobiliųjų programėlių parduotuvėms
Petravičiūtė, Milda |
Baigiamojo darbo tikslas – sudaryti pastebimos ikonos modelį Google Play ir Apple App Store mobiliųjų programėlių parduotuvių populiariausioms žaidimų ir edukacijos kategorijoms. Darbo tyrimo objektas – mobiliųjų programėlių ikonų pastebimumas. Problema: kokie elementai turi sudaryti mobiliųjų programėlių ikoną, kad ji būtų pastebima vartotojams. Literatūros analizės darbo dalyje apžvelgiama mobiliųjų programėlių rinka, pristatoma tradicinės ikonos samprata, aprašoma mobiliųjų programėlių ikonų sandara, ikonų skirtumai didžiausiose programėlių parduotuvėse, nustatomos tradicinių ir mobiliųjų ikonų savybės, būdingiausi ikonų vizualo dizainai, analizuojama spalvų ir prekės ženklo reikšmė bei įtaka mobiliai programėlei ir ikonos pastebimumui. Analitinę darbo dalį sudaro: Google Play ir Apple App Store populiariausių žaidimų ir edukacijos kategorijų Top 100 analizė, conjoint analizė ir kiekybinis tyrimas – apklausa. Google Play ir Apple App Store populiariausių kategorijų Top 100 analizės metu susipažinta su dvejomis populiariausiomis šių parduotuvių kategorijomis (žaidimų ir edukacijos) ir jose vyraujančiomis ikonų požymių tendencijomis. Conjoint apklausos metu aiškinamasi, kokios ikonų savybės turi didžiausios reikšmės jos pastebimumui. Apklausos metu tiriamas programėlės turinio suvokimas per ikonos vizualą ir nustatomi programėlių naudojimo įpročiai. Projektinėje darbo dalyje, remiantis literatūros analizės ir analitinės darbo dalies metu gautais duomenimis, sukurtas ir aprašytas pastebimos programėlės ikonos modelis, skirtas dviems populiariausios mobilių aplikacijų parduotuvių kategorijoms: žaidimų ir edukacinei
The aim of work – to create a noticeable app icon model for the two most popular catergories – games and education in the biggest mobile app stores Google Play and Apple App Store. The object: mobile app icon noticeability. The problem: What elements should be included in the mobile app icon that the icon would be easily noticeable for the potential users. Literature analysis gives an overview of a mobile app market, presents the concept of traditional and mobile app icon and highlights the most common both icon types (traditional and mobile app icon) features. In the theorethical part of this work is described mobile icon anatomy, it’s visual design styles and icon differences in the two biggest app stores. There is also discussed about the color and brand influence for icon noticeability and app success. The analytical part consists of Google Play and Apple App Store's most popular categories (games and education) Top 100 apps analysis, conjoint analysis and quantitative research – survey. The analysis of Top 100 apps in the most popular Google Play and Apple App Store categories Games and Education let to overview the main app icon design trends. Conjoint analysis showed what app icon features has the biggest importance to the app icon noticeability. The survey helped to reveal app usage habits and investigate whether app idea and its content is clearly presented on the app icon visual or not. The third – project part was built based on the theorethical and analythical parts findings. There was created a noticeable app icon model which is designed for the two most popular Google Play and Apple App Store categories Games and Education