Lietuvos rusakalbių, kaip tautinės mažumos sociokultūrinės problemos
Kudžmaitytė, Inga |
Darbą atliko VPU Socialinių mokslų fakulteto Sociologijos ir politologijos katedros Politinės sociologijos magistrantūros studentė Inga Kaudžmaitytė. Darbo tema – Lietuvos rusakalbių kaip tautinės mažumos sociokultūrinės problemos. Tyrimo tikslas: atskleisti rusų kaip tautinės mažumos Lietuvoje kultūrinį vertinimą sociologiniu aspektu (rusų dramos teatro atvejis). Uždaviniai: 1. Išanalizuoti tautinės mažumos sampratos esmę išskiriant rusų tautinę mažumą; 2. Panagrinėti Lietuvos socialinę politika rusų tautinės mažumos aspektu; 3. Išskirti tautinių mažumų ir kultūros santykį šiuolaikinės visuomenės kontekste; 4. Atlikti tyrimą, leidžiantį nustatyti tautinių mažumų sociokultūrinę situaciją Lietuvoje. Tyrimo metu visos iškeltos hipotezės pasitvirtino: 1. Daugelis respondentų teigia, kad Lietuvos socialinė politika tautinių mažumų atžvilgiu yra teigiama, rusai, kaip tautinė mažuma, bendrame socialinės politikos kontekste neišskiriami; 2. Daugelio respondentų teigimu, rusų, kaip tautinės mažumos, problemos yra tapačios bendrosioms tautinių mažumų problemoms Lietuvoje, ypatingas dėmesys skiriamas visuomenės kaip lietuvių tautos ir rusų, kaip tautinės mažumos santykiui, t.y. pastebima tolerancijos stoka rusų atžvilgiu; 3. Rusų ambasadą ir Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją daugelis respondentų įvardina kaip institucijas, kurių veikla nors ir netiesiogiai, bet labai glaudžiai siejasi su rusų tautine mažuma valstybės lygmenyje; 4. Daugelis respondentų, kaip tautinių mažumų atstovai, multikultūrinio švietimo vaidmenį tautinių mažumų kontekste vertina kaip ypatingai svarbų, mano, kad toks švietimas padeda formuoti toleranciją bei teigiamas visuomenės nuostatas tautinių mažumų atžvilgiu. Darbo struktūra: darbą sudaro įvadas, du pagrindiniai skyriai. Pirmasis iš jų teorinis, antrajame pateikiama praktinė darbo dalis. darbo pabaigoje pateikiamos išvados, santrauka (lietuvių ir anglų kalba), priedai. Raktiniai žodžiai.
The work was made by Inga Kudžmaitytė, Political sociology master’s degree student of VPU Social sciences faculty Sociology and political sciences department. The subject of the work is Sociocultural problems of Lithuania’s russian-speaking as the national minority. The purpose of the investigation is to disclose the evaluation of the Russians as the national minority in sociological aspect (a russian drama theatre case). The tasks of the work: 1. To analyse the essence of the conception excepting russian national minority. 2. To investigate Lithuania‘s social polity in the aspect of russian national minority. 3. To except the relation between national minorities and culture in the context of moderns society; 4. To fulfill the investigation that would let to ascertain the sociocultural situation of the national minorities in Lithuania. During the investigation all raised hypotheses were proved: 1. Many respondents state that social polity in Lithuania in respect to national minorities is positive. Russians as national minority are not excepted in common social polity context; 2. Many respondents state that russians’ as national minority, problems are the same as common national minorities problems in Lithuania. The special attention is paid to the society relation as lithuanians and russians, as national minority, there is some deficiency in tolerance to russians. 3. Many respondents name Russian embassy and Social safeness and labour ministry as institutions that activity is though indirectly but very closely connected with russian national minority in the level of state; 4. Many respondents, as representatives of national minorities, evaluate multicultural education‘s role in the context of national minorities as very important. They think that such a education helps to form tolerance and positive statutes with respect to national minorities. The structure of the work: there are preface, two main chapters. The first is theoretical, the second – practical. In the end of the work there are conclusions, summary (in lithuanian and english), additions.