Informacinės komunikacinės ir multimedijos technologijos kaip mokinių muzikinės veiklos skatinimo veiksnys
Leskauskas, Aidas |
Informacinės komunikacinės ir multimedijos technologijos švietimo sistemoje sudaro visas galimybes ugdyti šiuolaikišką pilietį, pasirengusį gyventi elektroninėje erdvėje. Stengiamasi, kad šios technologijos būtų integruojamos į visų dalykų mokymą. Šiandieniniame muzikos mokyme ir mokinių muzikinėje veikloje IKT ir multimedijos technologijos sudaro neribotas galimybes mokinių asmeninėms bei kūrybinėms išraiškoms. Valstybinėse švietimo strategijos nuostatose 2003 – 2012m. ypatingas dėmesys skiriamas originalių mokomųjų kompiuterinių programų, garso, grafikos ir vaizdo priemonių (multimedijos technologijų), interneto pritaikymui ugdymo procese, akcentuojamos IKT panaudojimo galimybes integruojant jas į kitų dalykų mokymo programas, tame tarpe ir muzikos. Viena iš svarbiausių sėkmingo muzikinio ugdymo ir veiklos sąlygų yra mokėjimas jas valdyti. Magistro baigiamojo darbo mokslinė problema orientuota į IKT ir multimedijos technologijų įtaką mokinių muzikinei veiklai ir šios veiklos skatinimui. Darbo tikslas – atskleisti informacinių komunikacinių ir multimedijos technologijų panaudojimo kaip skatinimo veiksnio galimybes mokinių muzikinėje veikloje. Tyrimo uždaviniai: 1. Apžvelgti informacinių komunikacinių ir multimedijos technologijų taikymo muzikinėje veikloje teorinius aspektus. 2. Atskleisti mokytojų ir mokinių požiūrį į informacinių komunikacinių ir multimedijos technologijų taikymą muzikiniame ugdyme. 3. Nustatyti informacinių komunikacinių ir multimedijos technologijų įtaką mokinių muzikinės veiklos skatinimui. Tyrimas atskleidė, kad padidėjęs informacinių komunikacinių ir multimedijos technologijų naudojimas verčia pereiti į naują mokymo(si) erdvę, ugdyme būtinos naujos mokymo formos ir metodai. Šiuolaikiškas mokymas(is) pagrįstas konstruktyvizmo paradigma: mokiniai mokosi kurdami – aktyviai dalyvaudami mokymosi procese; praktinė veikla gerina mokymosi kokybę. Taikant IKT ir multimedijos technologijas muzikinėje veikloje pritraukiamas vis gausesnis, anksčiau nieko bendra su muzikine veikla neturėjusių mokinių ratas. Mokiniai iš pasyvių muzikinės veiklos stebėtojų ir klausytojų tampa aktyviais muzikinės veiklos dalyviais, kūrėjais, atlikėjais. Absoliučiai daugumai tiriamųjų priimtinos naujos muzikinės veiklos formos kai naudojamos IKT ir multimedijos priemonės ir technologijos. Kitokia patirtis lemia kitokią veiklą.
Informative communicative and technologies of multimedia are great aspects to educate a present day citizen ready to live in an electronic space in an educational system. It is necessary to integrate all these technologies into teaching of all subjects. Technologies of multimedia gives a great opportunity for personal and creative student’s side in the musical education of present day and student’s musical activities informative communicative technologies. The special attention is paid to the original computer program, sound, graphics, means of video (technologies of multimedia) and the internet in the public educational norms of 2003 – 2012. The greatest attention is paid to informative communicative technologies opportunities, especially in musical education. The most important and successful aspect is an ability to operate them. The problem of the master final work is mainly concentrated to informative communicative technologies and influence of technologies of multimedia to musical activities of students and its promotion. The purpose of the work – to show the importance of informative communicative and technologies of multimedia in student’s musical education. The aims of research: 1. To overview the theoretical aspects of informative communicative and technologies of multimedia. 2. To show the teachers and student’s altitude towards informative communicative and technologies of multimedia in musical education. 3. To determine the influence of informative communicative and technologies of multimedia. The research proved the greater results of informative communicative and technologies of multimedia force to go to the new space of teaching and learning. New ways of teaching and approaches in education are extremely important. Education, teaching and learning, are quite constructive now days. Students are very creative and create. Practice encourages better learning. Informative communicative and technologies of multimedia have become more important in education. Students have become more creative personalities as they used to be. Many persons who were asked want to be involved in the musical education with informative communicative and technologies of multimedia. Different experience fate different activity.