Finansinių piramidžių poveikio valdymas tiesioginio pardavimo įmonių veikloje
Magistro baigiamajame darbe analizuojama finansinių piramidžių poveikio valdymas tiesioginio pardavimo įmonių veikloje. Lietuva, kurdama tiesioginio pardavimo įmonių veiklos modelį, rėmėsi ne vienos užsienio valstybės patirtimi, tačiau ši veikla yra dažnai painiojama su finansinių piramidžių veikla. Šiame darbe siekiama išanalizuoti ir įvertinti finansinių piramidžių poveikį tiesioginio pardavimo įmonių veikloje ir nustatyti poveikio valdymo priemones, įvertinant tiesioginio bendravimo su klientais, prekybos ne prekybai skirtose vietose, socialiai atsakingo verslo ir asmenų įtraukimo dimensijas. Darbą sudaro įvadas, trys pagrindinės dalys, išvados, rekomendacijos ir priedai. Įvade atskleidžiamas nagrinėjamos temos aktualumas, iškeliamas tikslas ir jam įgyvendinti suformuojami darbo uždaviniai. Pirmoje dalyje nagrinėjama tiesioginių pardavimų ir finansinių piramidžių verslo modelių teoriniai aspektai, daromas poveikis ir jo valdymo priemonės, bei verslo įmonių socialinės atsakomybės sampratos. Antroje darbo dalyje pateikiama nagrinėjamų įmonių Avon ir Mary Kay veiklos analizė, tyrimo metodologija ir empirinio pusiau struktūruoto interviu ir anketinio tyrimų rezultatai. Trečioje darbo dalyje pateikiamas finansinių piramidžių poveikio valdymo koncepcinis modelis tiesioginio pardavimo įmonių veikloje, bei priemonės jo įgyvendinimui. Pagrindinės priemonės, skirtos finansinių piramidžių poveikio valdymui yra kontrolė, mokymai, rinkos tyrimai ir komunikacijos kanalo tobulinimas, socialiniai projektai ie bendras žinomumo gerinimas.
In this paper is analyzed financial pyramids influence management in activities of direct selling companies. Lithuania created direct sales companies business model based on more than one foreign country experience, but unfortunately such business model usually is mixed up with financial pyramids activities. The main aim of this paper work is to analyze and evaluate influence of financial pyramids on direct selling companies and to determine exposure control measures by evaluating dimensions of direct communication with customers, sales in non-business premises, socially responsible business and recruitment. This paper consist such parts: introduction, three main parts, conclusions, recommendations and appendixes. Introduction discloses the relevance of the topic establishes the aim and forms tasks of this paper work. In the first part are examined theoretical aspects of direct sales and financial pyramids business models, influence which is done and management tools for this influence. In the second part is presented analysis of examined Avon and Mary Kay companies business activities, research methodology and results of empirical semi-structured interview and questionnaire. And finally in the third part of this paper work is presented conceptual model of financial pyramids influence management on direct sales organizations, tools of management and the action plan. The main tools dedicated for financial pyramids influence management are control, trainings, market research and communication channel improvement, social projects and common improvement of awareness.