Klasės valdymas muzikos pamokoje: atvejų analizės VI ir VII klasėse
Kvederevičiūtė, Dovilė |
Tyrimo objektas: Klasės valdymo nuostatos ir priemonės bendrojo ugdymo mokyklų šeštų-septintų klasių muzikinio ugdymo procese. Tyrimo problema: Kodėl muzikos mokytojams dažnai nepavyksta išlaikyti disciplinos klasėje? Kokios priežastys tai lemia? Tyrimo tikslas: Atskleisti 6-7 klasių muzikinio ugdymo proceso ypatumus ir ugdymo strategijas, kuriomis siekiama suvaldyti klasę, taip pat užfiksuoti su klasės valdymu susijusius mokinių ir mokytojų santykius bei emocines būsenas pamokose. Tyrimo uždaviniai: 1. Apžvelgti teorinę ir metodinę literatūrą, siūlančią ugdymo metodus bei strategijas, padedančias geriau valdyti klases pamokose. 2. Apibendrinti Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros išorinių vertinimų rezultatus bei NMVA stebėtų pamokų protokolų dalis, susijusias su klasės valdymu muzikos pamokose 6-7 klasėse. 3. Stebėti muzikos pamokas šeštose bei septintose klasėse, kurias veda skirtingi mokytojai, apibendrinant ir įvertinant su klasės valdymu susijusius muzikinio ugdymo proceso ypatumus. 4. Nagrinėti pedagogines sąlygas bei klasės valdymo strategijas, lemiančias mokinių aktyvumą bei mokymosi motyvacijos skatinimą muzikos pamokose ir galinčias daryti įtaką klasės valdymui.
The focus of this research: class management regulations and measures in middle school (6th and 7th grades) musical education. The aim of this research: to reveal the characteristics of music education processes in middle school (6th and 7th grades) and educational strategies used to control the class, as well as capture the students' and teachers' relationships and emotional states relating to the class management. The tasks of this research: 1. To provide an overview of theoretical and professional literature, offering educational methods and strategies to better classrooms manage. 2. To summarize the National Agency's for School Evaluation (NASE’s) external evaluation results and NASE’s monitoring protocols pertaining to class management in middle school (6th and 7th grades) music lessons. 3. To observe music lessons by different teachers in the sixth and seventh grades, summarizing and evaluating various aspects of the educational process relating to class management. 4. To analyse the educational conditions and classroom management strategies that determine the students' activity and learning motivation in music lessons and that may affect class management.