Verslo vartotojų elgsena. UAB “Manvesta” atvejis
Čyžienė, Agnė |
Baigiamojo darbo tikslas - atlikus vartotojų elgsenos teorinę analizę, tyrimo pagalba nustatyti veiksnius, leisiančius UAB „Manvesta“ formuoti ir įtakoti vartotojų elgseną. Teorinėje darbo dalyje, remiantis Lietuvos bei užsienio autorių moksline literatūra bei straipsniais, analizuojami pagrindiniai vartotojų elgsenos aspektai, aptariamas vartotojo sprendimo pirkti priėmimo procesas, pateikiama verslas verslui vartotojų elgsenos ypatumai, bei vaidmenys pirkimo procese. Analitinėje baigiamojo darbo dalyje pateikiami ir analizuojami rezultatai tyrimo, atlikto ekspertų apklausos metodu, apklausiant penkiasdešimt, ilgametę darbo patirtį transporto sektoriuje turinčių, logistikos specialistų, atsakingų už naujų automobilių pervežimo paslaugos teikėjo (vežėjo) pasirinkimą, ir siekiant išsiaiškinti veiksnius, įtakojančius vežėjo pasirinkimą. Šioje dalyje taip pat pateikiama Lietuvos transporto sektoriaus analizė, bei pasirinktos įmonės UAB „Manvesta“ makro, mikro ir vidinės aplinkos analizės. Projektinėje darbo dalyje suformuluoti tokie sprendimai: suformuotas UAB „Manvesta“ vartotojų elgsenos įtakojimo modelis, kuriuo remiantis pateikti pasiūlymai UAB „Manvesta“ vartotojų elgsenos įtakojimui. Remiantis atlikta mokslo literatūros analize ir gautais tyrimo rezultatais, pateikti patarimai, siekiantiems gerų rezultatų verslas verslui rinkoje.
The aim of final work – after making the theoretical analysis of the scientific literature and articles, in assistance of the research, to find the features who can help to form and influence the consumer behavior of company Manvesta, Ltd. On the basis of Lithuanian and foreign authors of scientific literature and articles, in the theoretical part of work are analyzed the main theoretical attitudes of consumer behavior, discussed the process of making consumer buying desition, provided main features of business-to-business consumer behavior and submitted the roles in the purchasing process. In the analytical part of work are provided and analysed the results of survey, performed by questionnaire approach, interviewing fifty experts of transport logistics sector, who are responsible for making desition of choosing the carrier for the new made vechicles, in order to ascertain their opinion of the main features that are influencing their choice of the carrier. Also in this part are provided the results of Lithuanian transport sector’s analysis, and the analysis of macro, micro and internal environment of the company Manvesta, UAB. The designed part of the work covers the following solutions: UAB Manvesta" consumer behavior model, under which proposals the company may influence its consumer behavior. Based on the scientific literature review and results of the research, there is also given advices for those who are seeking good results in business to business market.