Viešbučio "Sfinksas" paslaugų pozicionavimas rinkoje
Beitnaraitė-Burokienė, Živilė |
Nors pozicionavimo koncepcija atsirado jau gana seniai, ji nepraranda svarbos. Netgi galima sakyti, kad ji yra aktuali kaip niekad, nes tos priežastys, dėl kurių pozicionavimas buvo sukurtas, niekur nedingo, atvirkščiai - jų pasidarė dar daugiau. Konkurencija tolydžio vis stiprėja, klientų lūkesčiai ir netgi mąstymas keičiasi, technologijos vystosi. Ir tai vis nauji iššūkiai pozicionavimui, nes vienintelis būdas nepaskęsti šioje prekių ženklų jūroje – pozicionuoti savo produktą taip, kad jis rastų kelią pas savo pirkėją. Kad ir kalbant apie nedidelį šeimos viešbutuką šalia Kauno centro – ar jis gali sėkmingai gyvuoti ar vis dėl to turi nusileisti didiesiems tarptautinių ar vietinių tinklų valdomiems viešbučiams ir dingti iš rinkos? Neabejojame, kad ir mažieji gali rasti nišą – savo klientą, kurio norus ir poreikius galėtų patenkinti geriausiai, ir tuo pačiu nebūtų sutryptas „koncernų“. Tik bėda ta, kad įmonės ne tik neskuba ieškoti nišų rinkoje, bet netgi ir pasirinkusios tam tikrą segmentą, nesukuria tokios savo įmonės ar produkto pozicijos, kuri sukurtų konkurencinį pranašumą. Todėl šio darbo tikslas – suformuoti efektyvią viešbučio „Sfinksas“ poziciją ir jos pateikimą naujai pasirinktai tikslinei rinkai. Darbas suskirstytas į tris pagrindines dalis. Teorinėje dalyje išanalizuota pozicionavimo teorija. Analitinė darbo dalis skirta viešbučio „Sfinksas“ padėties rinkoje analizei. Projektinė dalis skirta naujos viešbučio pozicijos nustatymui ir įgyvendinimo plano sudarymui.
Although the concept of positioning originated quite a long time ago, it has not lost its importance. One could even say that it is more relevant than ever, as the reasons why positioning was developed, have not disappeared, on the contrary – their number has increased. All new challenges like technological progress, constantly growing competition, new customer expectations and development in the way of thinking have made positioning the only means to stay above this sea of trademarks - positioning your product, so that it could find its way to the customer. For instance a business of a small family hotel close to the center of Kaunas - can it be successful or would it have give in to the large international or local hotel chains and disappear from the market? There is no doubt that the little ones could find their niche - a client, whose needs and desires they could satisfy best, and would not be trampled by big concerns. However most companies are not only reluctant to look for niches in the market, but even having chosen a segment, do not position the company or product in a proper way to gain competitive advantage. The aim of this work is to form an efficient positioning strategy for hotel "The Sphinx" and the means to present it to the newly selected target market. This work is divided into three main parts. The theoretical part looks into positioning theory itself, while the analytical part of the work is devoted to analysis of hotel’s "The Sphinx” place in the market. Identifying a new positioning for the hotel and setting a plan how to implement it are set forth in the third – project part of this work.