Aukštojo mokslo institucijų įvaizdžio diskurso formavimas Lietuvos žiniasklaidoje 2008-2009 m
Garnienė, Giedrė |
Šiuolaikinė aplinka yra stipriai kontroliuojama žiniasklaidos, todėl neigiamo turinio žinutės joje gali labai pakenkti mokslo įstaigos reputacijai. Įvaizdis negali būti sukurtas vien institucijos pastangomis, jis yra rezultatas to, kaip jos pranešimai, komunikacija yra interpretuojami suinteresuotų grupių. Įvaizdis turi įtakos ne tik pritraukiant studentus, bet ir siekiant finansavimo, tyrimų kontraktų, partnerystės su kitomis aukštojo mokslo institucijomis. Siekiant įgyvendinti šiuos poreikius, aukštojo mokslo institucija turi ieškoti būdų pasiekti ir palankiai nuteikti vidines ir išorines auditorijas, siekiant sukurti, palaikyti ar keisti savo įvaizdį. Objektas – aukštojo mokslo institucijų įvaizdžio diskurso formavimas. Darbo tikslas – atskleisti Lietuvos aukštojo mokslo institucijų įvaizdžio diskurso formavimo Lietuvos žiniasklaidoje būdingus aspektus. Tam iškelti uždaviniai: atskleisti aukštojo mokslo institucijų įvaizdžio formavimo teorinius aspektus; suformuluoti aukštojo mokslo institucijų įvaizdžio diskurso Lietuvos žiniasklaidoje tyrimo metodologiją; išanalizuoti aukštojo mokslo institucijų įvaizdžio diskurso formavimą Lietuvos žiniasklaidoje. Darbe naudoti metodai – mokslinės literatūros analizė, kiekybinė ir kokybinė turinio analizė, lyginamoji analizė, antrinių duomenų analizė. Tyrimo metu atsiskleidė aukštojo mokslo institucijų įvaizdžio formavimo aspektai, aukštojo mokslo institucijų įvaizdžiui būdingos savybės, gauti rezultatai lyginami su kitais tyrimais. Gauti aukštojo mokslo institucijų įvaizdžio diskurso formavimo Lietuvos žiniasklaidoje tyrimo rezultatai parodė, kad Lietuvos žiniasklaidos pranešimai neformuoja vien neigiamo aukštųjų mokslo institucijų įvaizdžio. Lietuvos žiniasklaida daugiau kalba apie universitetus ir formuoja daugiau teigiamą šių aukštojo mokslo institucijų įvaizdžio diskursą, negu neuniversitetinių aukštojo mokslo įstaigų. Skirtingose žiniasklaidos priemonėse aukštojo mokslo institucijų įvaizdžio diskursas yra formuojamas nevienodai. Apie užsienio universitetus visose žiniasklaidos priemonėse kuriamas daugiau teigiamas įvaizdžio diskursas.
The final thesis issue is: Modern environment is highly controlled by the media and as a result due to the message of a negative content in it, can have a negative impact on the reputation of the educational establishment, and might be harmful for it. The image cannot be created only under the institutional efforts as it is the result of the fact how its reports/messages and communication are interpreted by the interested groups. The image is influential not only during the attraction of students, but during the striving for financial support, research contracts and partnership with other higher educational institutions. In order to implement the following needs, the higher educational institution has to look for ways how to approach and favourably turn internal and external auditoriums in order to create, maintain or change/develop its image. The object of the final thesis is the image formation of higher educational institutions. The aim of the final thesis is to reveal typical aspects related to the image discourse formation of Lithuanian higher educational institutions in Lithuanian media. In order to achieve this there were set the following objectives: to reveal theoretic aspects related to the image formation of higher educational institutions; to formulate the research methodology for the image discourse of higher educational institutions in Lithuanian media; to analyze the image discourse formation of higher educational institutions in Lithuanian media. In the following final thesis there were applied these methods: the analysis of the scientific literature, quantitative and qualitative analysis of the content, comparative analysis and the analysis of secondary data. There were revealed the image formation aspects of higher educational institutions, the characteristics, peculiar to the image of higher educational institutions, and the obtained outcomes were compared with other researches. The obtained outcomes related to the image discourse formation of higher educational institutions in Lithuanian media revealed that the messages/reports communicated by Lithuanian media do not form only negative image of higher educational institutions. Lithuanian media communicates more concerning universities and forms more positive image discourse of the following higher educational institutions than of non-university higher educational institutions. The image discourse of higher educational institutions is formed differently in different media means. More positive image discourse is created about foreign universities in all media means.