Social incubation education and e-commerce simulation
Fledžinskas, Aldis |
Dėl nuolat besikeičiančios socialinio verslo aplinkos kuriamos naujos pažangios verslo vystymo ir paramos formos, įgyvendinamos per socialinio verslo inkubaciją. Verslo pažangą skatinantys procesai dažniausia vyksta socialinio verslo inkubatoriuose, o juos ypač skatina e-komercijos ir inovacijų įdiegimas. Ribotas akademinis socialinio verslo inkubacijos edukacijos ir e-komercijos modeliavimo ištirtumas ir praktinė patirtis nulėmė tokios temos pasirinkimą. Sėkmingas socialinis verslas, priklausantis socialinio verslo inkubatoriui, turi plėtoti viešojo ir privačiojo sektorių socialinę partnerystę, tinkloveiklą, sumaniųjų technologijų bei kūrybinių industrijų paiešką. Tuo tarpu vieningų atrankos į verslo inkubatorių kriterijų nėra net toje pačioje šalyje. Atrankos kriterijai priklauso nuo verslo inkubatoriaus veiklos specifikos, šalies išsivystymo lygio ar net verslo inkubatoriaus gyvavimo ciklo fazės, verslo inkubatorių steigimo tikslų. E-komercijos modeliavimas ir inovacijos skatina sėkmingesnę socialinio verslo inkubaciją, todėl labai svarbu šiuos kriterijus diegti į socialinę tinkloveiką bei plėsti edukaciją šia tema, kurti veikiančius sėkmės modelius. Tyrimo tikslas – atskleisti socialinio verslo inkubacijos edukaciją bei e-komercijos modeliavimą pasitelkiant Vilniaus dizaino kolegijos atvejį. Darbo objektas: socialinio verslo inkubacijos edukacija ir e-komercijos modeliavimas. Tyrimo uždaviniai: 1. Apibrėžti socialinio verslo inkubacijos teorines prielaidas. 2. Aptarti socialinio verslo inkubatorių edukacijos kriterijus ir prielaidas. 3. Ištirti socialinio verslo inkubacijos edukaciją, pasitelkiant Vilniaus dizaino kolegijos atvejį. 4. Aptarti e-komercijos teisinį reglamentavimą. 5. Įvertinti inovacijų ir e-komercijos santykį. 6. Nustatyti e-komercijos inovacijų modeliavimo strategiją. 7. Pasitelkus atvejo analizę, išnagrinėti dokumentų turinio atitikimą išskirtiems kriterijams; 8. Palyginti dokumentų turinio tarpusavio sąsajas atsižvelgiant į tai, kaip jie pagrindžia projekto įgyvendinimo kokybę; 9. Atskleisti projekto įgyvendinimo skaidrumą. Tyrimo metodai:mokslinės literatūros, atliktų mokslinių tyrimų, galimybių studijų ir kitų informacijos šaltinių analizė, palyginimas ir apibendrinimas; atvejo analizė, pasitelkiant dokumentų analizės metodą; ekspertinio vertinimo metodas, į kurį įeina ekspertų apklausa anketavimo būdu bei ekspertų nuomonių suderinamumas ir gautų rezultatų įvertinimas.
Due to the changing social business environment, new advanced business development and support forms are executed through social business incubation. Processes of business progress usually takes place in the social business incubators. Academic social business incubation education exploration and practical experience is limited. This have led to the choice of theme of the work. Successful social business of social business incubator, has to develop public-private sectors social partnership, smart technology and creative industries spheres. Meanwhile there is no uniform selection criteria of the business incubator even in the same country. Selection criteria depend on the specifics of the business incubator activities, the country's level of development, or even a business incubator life cycle phase, business incubators establishing goals. Modelling of e-commerce and innovations are encouraging more successful Social Business Incubation. It is important to bring these criterias to social networking and expand education on it, to create working models of success. The aim of the work is to reveal the social education of business incubation and e-commerce modelling through Vilnius College of Design case. The object: social business incubation education. Research objectives: 1. to define social business incubation theoretical assumptions; 2. to discuss the social business incubator educational criteria and assumptions; 3. to investigate the social education of business incubation through Vilnius College of Design case. 4. To discuss legal reglamentation of e-commerce. 5. To evaluate the relation of innovations and e-commerce; 6. To set the e-commerce innovations modelling strategy; 7. Using a case of study, to analyze the documents using certain ceriterias; 8. Comparing how certains content of documentation is relating and certifying the wuality of the project; 9. Revealing the transparency of the documents. Research methods: literature, conducted research, feasibility studies and other sources of information analysis, comparison and summary; document analysis in case study; expert evaluation method, which includes experts in survey questionnaires and expert opinions compatibility and evaluation of their results.