Meninė raiška reklaminėje fotografijoje
Minkovskaja, Justina |
Menas ir reklama – du didieji reiškiniai, kurie persipindami šiuolaikinio pasaulio kultūros kontekste, sukuria naują intelektualios reklamos pakraipą, taipogi ugdant ir labai naudingai veikiant visuomenės kultūrą. Viena vaizdinės reklamos formų – fotografija, tai vertingiausia meninės raiškos priemonių, kuri naudojama idėjoms bei mintims išreikšti, tikroviškai jas pavaizduoti. Kalbant apie reklamą, kaip apie vieną aktyviausių masinės kultūros veikėjų, sunku paneigti, jog ji yra kuriama labai dideliais kiekiais, o jos turinys menkavertis, neįsimenantis, neturintis išliekamosios galios, dažnai erzinantis. Neretai tai tiesiog tuščias, gražus paveikslėlis, kuris rūpinasi savo išoriniu, bet ne vidiniu grožiu. Paradoksalu, bet reklama, tai ne visuomet vien komercinio pobūdžio informacinė žinutė, tai visa sistema, kuri atspindi visuomenę, jos poreikius bei prioritetus. Ji yra lyg laikmečio, kuriame gimsta, veidrodis. Esminis šio darbo tikslas – išsinagrinėti meninių raiškos galimybių ypatumus reklaminėje fotografijoje, identifikuoti meno pasireiškimo atvejus šiuolaikinėje reklamoje. Taip pat bus paliestas aktualus šiandienos klausimas, ar reklama ir menas turi kokių nors tarpusavio sąsajų. Ekonominės, kultūrinės bei estetinės reklamos funkcijų atžvilgiu bus nagrinėjamas meninės reklamos konceptas. Bus apžvelgti pagrindiniai meninės fotografijos istorijos raidos etapai, panagrinėta reklamos atsiradimo priežastis istoriniame kontekste, pagrindinės reklamos funkcijos, tikslai bei bruožai. Darbo uždaviniai: 1. Nustatyti ar menas gali pasireikšti komercinėje vaizdinėje reklamoje. Ar tai tik socialinės, visuomeninės, ekonominės bei kitų reklamos rūšių ypatumai. 2. Paanalizuoti meno būtinumo aspektus šiuolaikinėje reklamoje. 3. Nustatyti, kaip apibūdinamas yra reklamos menas ir iš ko jis susideda. 4. Identifikuoti pagrindinius visuomenės poreikius reklamos turinio atžvilgiu. 5. Įvardinti pagrindinius komercinės bei socialinės reklamos panašumus ir skirtumus. 6. Remiantis literatūros analize bei šiuolaikiniais vaizdinės reklamos pavyzdžiais išnagrinėti meno pasireiškimo reklamoje pavyzdžius bei jos poveikį žmogui. 7. Išsinagrinėti, ar menas padėtų reklamai atsikratyti neigiamo visuomenės streotipinio vertinimo. Ar meno dėka reklama taptų labiau vertinama? 8. Atsakyti į klausimą: ar meno apraiškos reklamoje padaro šią sritį patrauklesne vartotojui? Reklamos esmė bei turinys keičiasi po truputį, pamažu ši sfera įgauna daugiau prasmės bei kokybės. Reklama, tai jau ne vien komercinės paskirties reklaminė žinutė, kurios tikslas yra pardavimai. Vis daugiau populiarumo įgauna neprekinė reklama, kuri atlieka švietimo, ugdymo bei lavinimo funkcijas. Kai reklamoje galima įžvelgti kažkokių meno elementų, ji priartėja prie šiuolaikinio meno formų sąvokos. Ir tai vien laiko klausimas, kada šie du didieji visuomenės reiškiniai bus neatsiejami vienas nuo kito, sudarant funkciškai tobulą derinį.
21st century could not be imagined without art and advertising. They are the two great phenomenons that shape our culture and, when linked together, add a more intellectual touch to advertising and branding industries. As we live in a very visual culture, photography serves as one of the most powerful tools of shaping the minds of today's individuals. When it comes to advertising - one of the most active agents of nowadays culture - it's clear that its presence is everywhere and it's made on a massive scale, sometimes making the quantity of the content more important than the quality itself. This kind of advertising doesn't have a long term value and it can even come across as disturbing and annoying. More often than not, it's just a nice picture without a deeper concept or idea. Interestingly enough, ads are not just commercial messages, they are also a direct reflection of society's needs, aspirations and priorities. It mirrors the times we live in. The main goal of this paper is to analyse artistic expressions and forms in commercial/advertising photography, identifying how art reveals itself in contemporary ads. I also touched upon an important question whether art and advertising are connected. The concept of artistic advertising will be analysed from economic, cultural and aesthetic perspective. I will look into main stages of art photography's history and the development of today's advertising in historical context. I will also emphasize the main goals, functions, and features of advertising pieces. The main questions of this paper are: 1. To identify whether art and contemporary advertising can co-exist. 2. To analyze how important and necessary art is in today's advertising industry. 3. To identify how advertising art is defined and what it consists of. 4. To identify the main needs of society when it comes to the content of advertising 5. To identify the main similarities and differences between commercial and social advertising. 6. To identify and analyze examples of how art influences advertising and how art in advertising affects individuals - all based on literature analysis and examples from today's visual advertising world. 7. To question whether art could make people appreciate advertising more and boost its value in people's eyes. 8. To see whether art in advertising makes ads more attractive to the consumer. The world of advertising is slowly changing and drifting towards more meaning and conceptual weight. Today's advertising is more than just commercial message aimed purely at sales. Educational and social advertising is gaining more and more influence. When advertising has artistic elements, it gets closer to being considered a form of contemporary art. I argue it's just a matter of time when the line between advertising and art