Pradinių klasių mokytojų saviveiksmingumas ir pasidalytoji lyderystė
Krivickaitė Audronė. Pradinių klasių mokytojų saviveiksmingumas ir pasidalytoji lyderystė. Magistro baigiamasis darbas. Darbo vadovė prof. dr. Palmira Pečiuliauskienė. Lietuvos edukologijos universitetas, Ugdymo mokslų fakultetas, Edukologijos ir filosofijos katedra. Vilnius, 2018. Magistro darbe tiriamas pradinių klasių mokytojų saviveiksmingumas ir jį sąlygojanti besireiškianti pasidalytoji lyderystė. Įvade yra pristatomas temos aktualumas, teorinis naujumas ir praktinis reikšmingumas, taip pat, pateikta tyrimo problema, nurodytas tyrimo objektas ir tikslas, išskirti tyrimo uždaviniai. Teorinėje darbo dalyje (du skyriai) yra plačiai aprašyta pasidalytosios lyderystės samprata, jos raiška mokykloje ir būdingi tipai: mokykloje, tarp mokyklų ir už mokyklos ribų. Taip pat, išanalizuotos mokytojų saviveiksmingumo teorinės prielaidos, apibrėžta, kas būdinga mokytojų saviveiksmingumui ir kokią įtaką jis daro mokytojo ugdymo proceso planavimui ir organizavimui. Trečiame skyriuje plačiai aprašoma pasirinkta tyrimo metodologija, apibūdinamas tyrimo instrumentas, tyrimo eiga, tyrimo etika ir respondentų charakteristika. Empirinėje darbo dalyje (ketvirtas skyrius) plačiai analizuojami pradinių klasių mokytojų saviveiksmingumo gebėjimai, apžvelgiami ir analizuojami šių gebėjimų koreliaciniai ryšiai bei sąsajos su pasidalytąja lyderyste mokykloje. Darbo pabaigoje pateikiama diskusija, kur atliktas tyrimas yra lyginamas su kitų tyrėjų atliktais moksliniais darbais ir pateikiamos apibendrintos išvados bei rekomendacijos: edukologams tyrėjams, švietimo institucijų vadovams, pradinių klasių mokytojams bei mokytojų rengėjams.
Krivickaitė Audronė. Self-efficacy and Distributed Leadership of Primary School Teachers. Master’s Thesis. Master’s Thesis Supervisor: Prof. Dr. Palmira Pečiuliauskienė. Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Education, Department of Education and Philosophy. Vilnius, 2018. This Master’s Thesis investigates self-efficacy of primary school teachers and the influence of distributed leadership on teachers’ self-efficacy. The introduction reveals the significance, novelty and also the practical relevance of the subject. The problem, object and the aim of the research are written in the end of introduction too. Theoretical part of the work (two units) contains wide conception of distributed leadership. It reveals how distributed leadership works in school. Specific types: distributed leadership in school, distributed leadership among schools; distributed leadership out of school, are characterized too. Another unit is appointed to reveal theoretical ideas about teachers’ self-efficacy. It describes what is the typical teacher’s self-efficacy and how does it enhance the planning and organizing the process of education. The third unit of the work is devoted to characterize the methodology of the research, to describe the instrument, the process of the research, the research ethics and the characteristics of the respondents. The empirical part (the fourth unit) analyzes the self-efficacy abilities of primary school teachers, overviews and analyzes the correlations between those self-efficacy abilities and connection with distributed leadership in school. In the end, the discussion contains a comparison between this research and other scientific works. Finally, the generalized conclusions and recommendations for educational scientists, principals of educational institutions, primary school teachers and educators of future teachers are given.