Slėginių plieno S355 vamzdžių suvirinimo technologijos įtaka suvirinimo siūlių mechaninėms savybėms
Tiriamajame magistriniame darbe nagrinėjamos slėginių plieno S355 vamzdžių suvirinimo technologijų įtaka suvirintų siūlių mechaninėms savybėms. Buvo ištirta trimis skirtingais būdais, - glaistiniais elektrodais, nelydžiuoju volframo elektrodu inertinėse dujose ir kombinuotu (šaknis suvirinta glaistiniais elektrodais ir perdengta nelydžiuoju volframo elektrodu inertinėse dujose) suvirintų siūlių cheminė sudėtis ir mechaninės savybės. Laikantis galiojančių standartų buvo atlikti sekantys tyrimai: vizualinė apžiūra, radiografinė kontrolė, kietumo bandymas, makro ir mikro struktūros nustatymas, tempimo, lenkimo bei smūginio tąsumo bandymai. Darbe atlikta sliūlių suvirintų trimis skirtingais būdais vizualinė apžiūra ir radiografinė kontrolė, įvertinta makro ir mikro struktūros. Atlikti siūlės kietumo bandymai terminio poveikio zonoje ir pačioje siūlėje siūlės viršuje ir apačioje, kurie parodė, kad kiečiausia siūlė yra suvirinta nelydžiuoju volframiniu elektrodu inertinėse dujose, o minksčiausia glaistiniais elektrodais. Atlikus ardomuosius bandymus nustatytos ir įvertintos suvirintų siūlių mechaninės savybės.
The research work of the Master’s degree dissertation analyses the impact of welding technologies of pressurized steel S355 pipes on mechanical characteristics of welding seams. The chemical composition and mechanical characteristics of welding seams were tested in three different ways: putty electrodes, refractory tungsten electrode in the inert gas, and the combined way (the root is welded with putty electrodes and recovered with refractory tungsten electrode in the inert gas). By observing the applicable standards, the following investigations were performed: visual inspection, radiographic control, hardness testing, identification of macro- and microstructure, testing of extension, bending, and impact strength. During the research work investigations, the visual inspection and radiographic control of seams welded in three different ways were carried out, the macro- and microstructures were evaluated. Testings of seam hardness in the thermal impact area and in the very seam up and down were performed that have demonstrated that the hardest seam was welded with refractory tungsten electrode in the inert gas, and the softest seam was welded with putty electrodes. After completion of destructive testings, mechanical characteristics of welding seams were identified and evaluated.