Pirminio profesinio mokymo įvaizdžio gerinimas kaip kokybės vadybos tobulinimo prielaida
Tolstych, Neringa |
Šių dienų kontekste sėkmingai organizacijos veiklos plėtrai lemiamą reikšmę vis labiau įgyja nematerialieji aktyvai. Vienas iš jų – teigiamas organizacijos įvaizdis. Profesinio mokymo sistema, siekdama tapti modernia, atitinkančia darbo rinkos reikalavimus bei patrauklia mokymosi galimybe, privalo nuolat gerinti pirminio profesinio mokymo įvaizdį. Atsižvelgus į minėtus veiksnius, suformuluota tyrimo problema: koks yra pirminio profesinio mokymo įvaizdis Lietuvoje, kokie veiksniai formuoja Lietuvos pirminio profesinio mokymo įvaizdį ir kas lemtų Lietuvos pirminio profesinio mokymo įvaizdžio gerinimą kaip kokybės vadybos tobulinimo prielaidą? Tyrimo tikslas: išryškinus Lietuvos pirminio profesinio mokymo įvaizdžio veiksnius, numatyti įvaizdžio gerinimo galimybes kaip kokybės vadybos tobulinimo prielaidą. Siekiant įgyvendinti darbe iškeltą tikslą ir uždavinius buvo taikomi šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros bei švietimą reglamentuojančių dokumentų analizė, interviu su profesinio mokymo įstaigų darbuotojais, profesinio mokymo įstaigų mokinių anketinė apklausa. Remiantis tyrimo rezultatais konstatuota, kad vidinis pirminio profesinio mokymo įvaizdis yra teigiamas, tačiau su neigiamu aspektu. Išorinis pirminio profesinio mokymo įvaizdis yra labiau teigiamas nei neigiamas. Pirminio profesinio mokymo įvaizdį lemia šie teigiami veiksniai: mokymo paslaugų kokybė, aukšta profesijos mokytojų kvalifikacija, palankus organizacijos mikroklimatas, kokybės užtikrinimo sistemų diegimas profesinio mokymo įstaigose, moderni mokymosi aplinka, atvirumas visuomenei, aukšta profesinio mokymo įstaigų darbuotojų motyvacija pokyčiams. Pirminio profesinio mokymo įvaizdžio gerinimo priemonės yra susijusios su efektyvia profesinio mokymo įstaigų veikla viešinimo srityje, moderniu mokymo turiniu bei efektyviu dialogu su darbdaviais.
The research problem was formulated: what is the image of initial vocational education and training in Lithuania, which factors shape the image of initial vocational education and training in the country, what would determine image development of initial vocational education and training as a prerequisite for the improvement of quality management? The research objective: having identified the factors of initial vocational education and training, to foresee image development opportunities as a prerequisite for the improvement of quality management. To realise the research objective and goals the following methods were used: scientific literature, documents that regulate education analysis, interviews with employees of vocational education and training institution, written survey of the students of vocational education and training institutions. On the grounds of the research, it can be claimed, that the internal image of initial vocational education and training is positive, however, with a negative aspect. The external image of initial vocational education and training is more positive than negative. The image of initial vocational education and training is influenced by the following positive factors: the quality of education and training services, high-level qualification of teachers at vocational education and training, friendly microclimate in the organisation, the establishment of quality assurance systems in vocational education and training institutions, modern learning environment, openness to the society, high employees’ motivation for change. The tools of the image development of initial vocational education and training are linked with effective activities of vocational education and training institutions in the sphere of promotion, modern education and training content and effective dialogue with employers.