Akademinės muzikos pateikimas šių dienų publikai
Beinaris, Martynas |
Akademinės muzikos sklaida vyksta įvariomis muzikos pateikimo formomis. Nuo antikos laikų iki šių dienų jos kito, įvairėjo ir tobulėjo. Šio darbo pagrindinis tyrimo objektas – akademinės muzikos pateikimo formos. Tyrimo tikslas - nustatyti akademinės muzikos pateikimo formas šių dienų publikai ir remiantis anketine apklausa, išsiaiškinti prioritetinius faktorius, didinančius muzikos sklaidą. Darbe apžvelgta: 1. akademinės muzikos pateikimo retrospektyva; 2. nurodyti akademinės muzikos pateikimo klausytojams XXI amžiuje priemonės ir būdai; 3. ištirtas šiuolaikinio klausytojo požiūris į akademinę muziką, koncertų, teatrų lankomumas, nustatyti klausytojų poreikiai. Darbe buvo naudoti šie tyrimo metodai: 1. mokslinės literatūros analizė; 2. anketinė apklausa. Tyrimas buvo atliekamas anketavimo metodu, apklausiant 214 respondentų. Darbe naudotas kiekybinis tyrimas, kurio duomenys buvo pateikti skaičiais (kiekybine išraiška). Tyrimo problemai ištirti panaudotas tyrimo metodas – anketinė apklausa. Atlikus tyrimą, nustatyti aktualiausi prioritetiniai faktoriai, įtakojantys akademinės muzikos sklaidos didinimą - profesionalių atlikėjų poreikis, muzikinių spektaklių repertuarų įvairovė, muzikinių žanrų ir stilių sintezės platesnis naudojimas, bilietų kainų į muzikinius renginius optimizavimas, reklamos didinimas, naujovių, netradicinių sprendimų panaudojimas.
Art music is presented through various shapes and forms that have been constantly changing, varying and improving since the ancient times to this day. The main object of research is the forms of presenting art music to the audience. The goal of the study is to determine the forms of presenting art music to the modern-day audience and define the priority factors increasing the spread of music by employing a questionnaire-based survey. The paper reviews: 1. the presentation of art music retrospectively; 2. describes the methods and means of presenting art music to the audience in the 21st century; 3. analyzes the opinion of the modern listeners on art music along with their attendance of concerts and theatres, and determines the needs of the audience. The following methods were employed: 1. Analysis of scientific literature; 2. Questionnaire-based survey. The research was carried out by surveying 214 respondents with the help of a questionnaire. A quantitative research was used and its data were expressed in numbers (quantitative expression). A questionnaire-based survey was employed to analyze the research question. The research results revealed the following most relevant priority factors influencing the increase of the spread of art music: demand for professional musicians, variety of musical plays in the repertoire, broader use of musical genre and style synthesis, optimization of ticket prices to musical performances, increased scope of advertising and use of novel and non-traditional solutions.