Animagramma
Sokolovskaja, Katažina  | 
Beveik kiekvieno kūrėjo gyvenime atsiranda momentas, kai jis nori suvokti save, išsiaiškinti vidinius procesus ir atsakyti į klausimus, susijusius su emocijų ir jausmų kaita. Vieni ieško atsakymų, sulaukę vyresnio amžiaus, kitiems tai pradeda rūpėti jau kūrybinio kelio pradžioje. Asmeniškai su savęs suvokimo problema susidūriau visai neseniai. Kėliau kelis pagrindinius klausimus: Kodėl aš kiekvieną dieną esu skirtinga? Kodėl jaučiuosi šiandien būtent taip? Kodėl mano emocinė būsena yra nestabili? Šie klausimai paskatino domėjimąsi savimi, savo vidumi ir tuo, kas jame jau seniai susikaupė, ir tuo, kas vyksta šiandien. Atsirado svarbus vidinio dialogo poreikis ir siekis išsiaiškinti asmeninį ryšį su tapyba. Per kūrybinį procesą pradėjau stebėti, koks yra emocijų santykis su spalva ir forma. Pradėjau ieškoti atsakymo, kodėl mano kūryboje dominuoja apskritimai? Ką jie man duoda? Kodėl jais galiu pasakyti praktiškai viską, kas man aktualu šiame gyvenimo etape. Aplinkos stebėjimas ir noras atrasti sau kažką naujo išlavino mokėjimą greitai vizualiai derinti tris spalvas. Tai dabar labai padeda spręsti spalvines problemas ir palengvina jų tarpusavio derinimą. Spalvos emocinė reikšmė ir jos santykis su apskritimu tapo mano kūrybinio darbo tikslu. Anksčiau įvairūs dailininkai apskritimais sprendė įvairias problemas, bet kiekvienas iš jų darė tai savaip, atsižvelgiant į savo vidinius poreikius, siekius ir norus. Toks yra ir mano kūrybos principas: „Aš šiandien esu tokia ir apie tai gali pasakyti mano darbai.“
There is a moment in almost every creator‘s life when he wants to understand himself, figure out the internal processes and answer the questions related to emotions and feelings change. Some people are looking for the answers in older age, other start to care about that already in the beginning of their creative career. Personally, I faced the problem of self-perception quite recently. The key questions, like why I am different every day, why I feel exactly that way today, why my emotional state is unstable, encouraged the interest to myself, my internal state and to what has been long accumulating and happening today in it. An important need for the internal dialogue and aspiration for the understanding of my personal connection to the painting has appeared. During the creative process I began to observe what was the relationship of the emotions to the color and form. I began to look for the answers: why my works are dominated by circles, what they give me, why they help me to express virtually everything what is actual to me at the current stage of life. Observation of the environment and the wish to discover something new for myself developed the skill of quick visual matching of three colors, which now significantly helps to solve color problems and facilitates the color combinations. Color emotional value and it‘s relation to circle became the purpose of my creative work. Various artist of their time were solving various problems with the help of circles, but every one did that in his own way, according to his needs, aspirations and desires. This is also my creative principle: „My works can say about what I am today“.