Organizacijos korporatyvinės strategijos formavimas
Likšaitė, Sandra |
Kiekvienos organizacijos vadovai nori, kad jų valdomos įmonės procesai būtų efektyvūs, todėl kiekvienas lyderis tiesiog privalo mokėti analitiškai mąstyti, rinkti bei sisteminti informaciją apie jų įmonės klientus bei tuos, kurie gali būti potencialiais klientais, analizuoti rinkas bei jų vystymąsi, taip pat kainų politiką bei kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos kiekvieno iš jų valdomai įmonei. Magistro baigiamajame darbe nagrinėjami UAB „Celsis“ strategijos formavimo aspektai. Darbo tikslas – parodyti, kaip parenkama organizacijos strategija, analizuojant įmonės vidinę ir išorinę aplinką, atsižvelgiant į jos galimybes, stipriąsias ir silpnąsias puses bei grėsmes. Baigiamąjį darbą sudaro trys dalys: teorinė, analitinė bei projektinė. Pirmojoje teorinėje darbo dalyje apibūdinami strateginio valdymo sampratos aspektai, analizuojami strategijos rengimo teoriniai aspektai. Analitinėje darbo dalyje atliekama UAB „Celsis“ vidinės bei išorinės aplinkos analizė, nagrinėjamas SWOT modelis, kuris atskleidžia įmonės stiprybes ir silpnybes bei grėsmes ir galimybes. Tokiu būdu atpažįstamos įmonės kompetencijos bei probleminės sritys. Atlikus organizacijos strateginę analizę, trečioje baigiamojo darbo dalyje, galima pateikti analizuojamos įmonės misiją, viziją bei suformuluoti tikslus. Suformulavus šildymo bei santechninėmis prekėmis prekiaujančioms įmonėms pritaikomą veiklos strategiją, sudaromas strateginių veiksmų planas, kuris padės įgyvendinti suformuotą strategiją. Baigiamasis darbas atliktas naudojant aprašomosios situacijos analizės metodą bei analizuojant mokslinę literatūrą ir antrinius duomenis, taip pat įmonės dokumentus.
Each organization's leaders want their company’s processes to be effective, so every leader must learn to think analytically, to gather and organize information about their company's customers and those who may be potential customers, also analyze markets and their development, as well as pricing policy and other factors that may affect each company that they could manage. Process of strategy foundation is analyzed in this final master work. The main objective of this work is to show how the strategy of company is prepared investigating its external and internal environment, and analyzing its strengths, weaknesses, opportunities and threats. This work consists of three main parts: theoretical analysis of the chosen issue, situation analysis, and projective solutions. The first theoretical part of the paper covers the aspects of the concept of strategy and the strategic management, presents methodologies of strategy formation and describes the types and alternatives of strategies and their evaluation. The analytical part of the paper presents the analysis of internal and external environment. In this part SWOT matrix model ir being analyzed, which reveals the company's strengths, weaknesses, threats and opportunities. In this way, the company’s competences and problem areas are being recognized. The third part of the paper is devoted to the presentation of the firm‘s vision and mission, to the formulation of the strategic objectives. Strategy serves as the basis for the creation of the plan of strategic actions. Conclusions and recommendations will help the company to avoid the mistakes in business development, to overcome their difficulties, to gain competitive advantages and to develop and expand successfully. Once a business strategy is formulated, a strategic plan will help to implement the strategy, which was formulated. Final work is done using the descriptive method of analysis of the situation and analysis of scientific literature and secondary data , as well as analysis of company’s documents.