Papildomo (antrojo) instrumento mokymosi muzikos mokykloje svarba
Karžinauskienė, Viktorija |
Priimant vaikus į muzikos mokyklas tikrinami jų muzikiniai gebėjimai, taip siekiant atrinkti muzikai gabius vaikus. Pagal gabumus, vaikų ir tėvų norus, bei mokytojų rekomendacijas muzikos mokyklose jie mokosi skirtingų muzikinių dalykų – muzikos instrumento arba dainavimo. Tačiau nenorint pakenkti vaiko muzikiniam vystymuisi, būtina atsižvelgti ne tik į jo muzikinius gabumus, bet ir į poreikius, norus, svajones. O renkantis privalomą papildomą (antrąjį) instrumentą, tam, kad neužslopinti jo interesų muzikai tai ypač svarbu. Darbo objektas - papildomo instrumento mokymasis muzikos mokyklose. Darbo tikslas - ištirti mokinių ir mokytojų požiūrį į papildomo instrumento dalyko svarbą muzikos mokykloje. Tyrimo tikslui pasiekti keliami šie uždaviniai: 1) apibūdinti muzikos mokyklų specifiką; 2) charakterizuoti muzikos mokyklos programinius reikalavimus; 3) aptarti vaikų ugdymo/si ypatumus muzikos mokykloje; 4) remiantis atlikto tyrimo rezultatais, nustatyti pedagogų ir mokinių požiūrį į papildomo instrumento mokymosi muzikos mokykloje vertinimą.
When music school accept children, their musical abilities are checked in order to choose children that have musical talents. Depending on their abilities, desires of parents and children themselves, and teacher recommendations, children learn various things in music schools like playing a musical instrument or singing. But in order not to affect the musical development of a child, it is necessary to consider not only their musical abilities but also their wishes and dreams. It is also very important not to diminish their musical interest when choosing a supplementary (second) instrument. Object of the thesis – supplementary instrument learning at music schools. Aim of the thesis – to research the outlook of children and teachers on the importance of supplementary instrument in a music school. To achieve the goal of the research, these tasks were posed: 1) to describe the specifics of music schools; 2) to characterize program requirements of music schools; 3) to discuss the features of children (self) development at a music school; 4) based on the results of the research, to determine the outlook of teachers and students, on the assessment of the supplementary instrument in music school.