Moterų politinio įvaizdžio konstravimas Lietuvos žiniasklaidoje 2024m. Seimo rinkimų metu: lyginamoji „Delfi.lt“ ir „15min.lt“ analizė
Stašinskaitė, Milda |
Moterų įsitraukimas į politiką yra labai svarbus veiksnys siekiant lyčių lygybės. Kiekvienas dalyvis politikoje turi politinį įvaizdį, kurį dažniausiai formuoja žiniasklaida. Įvaizdžio formavimui žiniasklaida naudoja daugybę priemonių, kurių dėka susidaro politiko įvaizdis. Tyrimo objektas – moterų politinio įvaizdžio konstravimas Lietuvos žiniasklaidoje 2024m. rinkimų metu. Tyrimo tikslas – išanalizuoti moterų politinio įvaizdžio konstravimą Lietuvos žiniasklaidoje 2024 m. rinkimų metu. Tyrimo uždaviniai: 1. atlikti politikos ir žiniasklaidos teorinę analizę remiantis socialinio konstrukcionizmo teorija, politinio įvaizdžio samprata ir darbotvarkės formavimo teorija; 2. išanalizuoti moterų politinį dalyvavimą ir atstovavimą pristatant judėjimus už moterų teises, stereotipus bei lyčių netolygumą; 3. pristatyti 2024m. Seimo rinkimus Lietuvoje; 4. išanalizuoti moterų politinio įvaizdžio Lietuvos žiniasklaidoje konstravimo tendencijas ir bruožus, stereotipus. Tyrimo metodai: teorinėje dalyje taikomas mokslinės literatūros analizės metodas, dokumentų analizė. Naudojama kokybinė ir kiekybinė turinio analizė, taip pat naudojama lyginamoji analizė. Tyrimo imtis: analizuojant „Delfi.lt“ ir „15min.lt“ atrinkta 39 straipsniai Tiriamasis laikotarpis: 2024 m. spalio 1 d. – lapkričio 12 d. Atlikus teorinę analizę, išsiaiškinus kaip vyksta Seimo rinkimai ir kokie buvo 2024m. Seimo rinkimų rezultatai ir atlikus empirinį tyrimą paaiškėjo, kad tyrimas nepasiteisino ir tiriamuoju laikotarpiu moterų politinis įvaizdis nebuvo formuojamas pasitelkus stereotipus.
Women's participation in politics is a crucial factor in achieving gender equality. Every political actor has a political image, which is most often shaped by the media. The media employs a variety of tools to construct this image. Research object: the construction of women's political image in Lithuanian media during the 2024 elections. Research aim: to analyze the construction of women's political image in Lithuanian media during the 2024 elections. Research objectives: 1. to carry out a theoretical analysis of politics and the media based on the theory of social constructionism, the concept of political image, and agenda-setting theory; 2. to analyze women's political participation and representation by presenting women's rights movements, stereotypes, and gender inequality; 3. to present the 2024 Lithuanian parliamentary elections; 4. to analyze the tendencies and features of the construction of women’s political image in Lithuanian media, including stereotypes. Research methods: the theoretical part applies scientific literature analysis and document analysis. Qualitative and quantitative content analysis methods are used, along with comparative analysis. Research sample: 39 articles selected from “Delfi.lt” and “15min.lt” portals. Research period: October 1, 2024 – November 12, 2024. After conducting a theoretical analysis, understanding the parliamentary election process, and reviewing the 2024 election results, as well as carrying out the empirical study, it was revealed that the hypothesis did not prove valid — during the research period, women’s political image was not constructed using stereotypes.