Įmonių socialinės atsakomybės ir žmogiškųjų išteklių vadybos sąsajos ir jų įtaka didelėse įmonėse
Bruzdeilynaitė, Ingrida |
Šio darbo tikslas yra išanalizuoti įmonių socialinės atsakomybės (ĮSA) ir žmogiškųjų išteklių vadybos (ŽIV) sąsajas ir sukurti įmonių socialinės atsakomybės strategijos rengimo bei realizavimo modelį, kurį būtų galima integruoti į žmogiškųjų išteklių vadybos sistemą didelėse įmonėse. Darbą sudaro trys dalys: teorinė, analitinė ir projektinė. Teorinėje dalyje analizuojamos įmonių socialinės atsakomybės ir žmogiškųjų išteklių vadybos sampratos bei jų sąsajos. Analitinėje dalyje, naudojant lyginamąją analizę, tiriamos įmonių socialinės atsakomybės ir žmogiškųjų išteklių vadybos sąsajos Lietuvoje veikiančiose ir Pasauliniam susitarimui priklausančiose didelėse įmonėse, bendrovių „MG Baltic“ ir „TEO LT“ pavyzdžiu. Remiantis ĮSA ir ŽIV sąsajomis, atliekama tarptautinės „Intel“ įmonės gerosios praktikos analizė. Projektinėje dalyje pateikiamas įmonės socialinės atsakomybės strategijos rengimo ir realizavimo didelėse įmonėse modelis bei pasiūlomi projektiniai sprendimai, kaip integruoti įmonės socialinės atsakomybės strategiją ir žmogiškųjų išteklių vadybos sistemą.
The aim of the thesis is to analyze links between corporate social responsibility (CSR) and human resources management (HRM). It is done seeking to create a CSR strategy preparation and implementation model that could be integrated into HRM systems of big companies. The thesis consists of three parts: theoretical, analytical and projectional. In the theoretical part the concepts of and links between CSR and HRM are analyzed. In the analytical part the links of CSR and HRM are analyzed by using comparative method applied on big Lithuanian companies that belong to Global Compact. Two prominent examples are “MG Baltic” and “TEO LT”. On the basis of links between CSR and HRM, the analysis of how international company “Intel” implement the good practice principles is made. In the projectional part, the model of CSR strategy preparation and implementation in big companies is presented, and projectional solutions of CSR and HRM integration are suggested.