Tarpukario Lietuvos spaudos reklamos sakinių sintaksė
Burkšaitė, Toma |
Baigiamajame magistro darbe „Tarpukario Lietuvos spaudos reklamos sakinių sintaksė“ inventorizuojami ir analizuojami tarpukario reklamos sakiniai, aptariama, kokį poveikį jie daro adresatui. Tyrimo objektas – tarpukario reklamos tekstų sakiniai, jų sandara ir funkci¬jos. Šio darbo tikslas – išnagrinėti tarpukario Lietuvos reklamos tekstų sakinių sintaksinę sandarą, nustatyti būdingiausius sakinių tipus. Darbui medžiaga rinkta iš įvairių sričių 1918–1940 metų žurnalų ir laikraščių. Iš viso surinkta 170 reklamos tekstų, kuriuos sudaro 504 sakiniai. Analizė parodė, kad tarpukario Lietuvos reklamos tekstuose dominuoja vientisiniai sakiniai, nes jie greičiau ir lengviau suvokiami, o tai padeda sudominti ir įtikinti adresatą. Labai produktyvūs beasmeniai nominatyviniai sakiniai. Jie reklamoje naudingi kaip ypatinga teksto glaudinimo priemonė. Pastebimas polinkis vartoti šaukiamuosius sakinius, nes jie yra ekspresyvūs ir atkreipiantys adresato dėmesį. Tarpukario Lietuvos reklamos sakiniai ir jų struktūros turi daug šiuolaikinės reklamos bruožų. Tai rodo, kad praeito šimtmečio reklamos sakiniai buvo ne mažiau ekspresyvūs ir įtaigūs nei šiandien.
The master thesis "Lithuanian interwar syntax of press advertising sentences" are inventoring and analyzing the interwar advertising sentences, discusses the impact that they make to addressee. The object of research - the interwar advertising texts, sentences, their structure and functions. The aim of this research - to examine the interwar Lithuanian advertising texts syntactic structure of sentences, to determine the most typical types of sentences. The data is drawn from different areas of 1918-1940 years magazines and newspapers. There are collected 170 advertising texts, which consists of 504 sentences. Research has shown that in the interwar Lithuanian advertising texts dominates the simple sentences, because they are faster and more easily understood, and it helps to attract and convince the addressee. Very productive are impersonal nominative sentences. They are useful in advertising as a special text compression tool. There is a tendency to use the call-sentences, as they are expressive, and paying attention to the addressee. Interwar Lithuanian advertising sentences and their structure has many features of modern advertising. This indicates that the last century advertising sentences were no less expressive and suggestive than today.