Sisteminiai televizijos pokyčiai naujųjų technologijų amžiuje: Šiaulių regiono televizijos „S plius“ atvejis
Stasiukonytė, Gerda |
Tradicinė, kitaip dar vadinama klasikine, televizija yra viena iš masinės audiovizualinės komunikacijos formų. Marchalas Mcluhanas (1964) iškėlė idėją, kad televizija yra labiausiai visuomenę veikianti žiniasklaidos priemonė, nes perduoda ne tik informacinį, bet ir vaizdinį turinį, kuris kuria ir perteikia emocijas. Tik atsiradus televizijai (1930-aisiais) buvo prognozuojama, kad pagrindinis televizijos vaidmuo – aktualiai ir gyvai perteikti plačiai auditorijai tai, kas šiuo metu vyksta realiame pasaulyje. Auditorijos požiūris formuojamas pasaulio, valstybės ar regiono mastu. Tuo metu tyrėjai prognozavo, kad televizija nesugebės konkuruoti su kinu pramogų srityje, todėl dėmesį skirs informacijai ir aktualijoms, tačiau tobulėjant technologijoms stebime kintantį televizijos vaidmenį šiuolaikinės žiniasklaidos priemonių kontekste. Iš esmės keičiasi kasdienės informacijos gavimo būdai, tradicinius informacijos šaltinius spaudą, radiją bei televiziją keičia nauji kanalai – internetas ( mobilieji telefonai, planšetės). Tradicinė žiniasklaida ieško naujų būdų integruotis į naujas turinio perdavimo formas bei bendradarbiauti tarpusavyje. Dabar matome, kad šiandien televizija sugeba patenkinti tiek informacijos bei aktualijų, tiek ir pramogos poreikius. Išanalizuoti kaip šiuolaikiniai pokyčiai žiniasklaidoje, tokie kaip komercializacija, konvergencija, fragmentacija bei naujosios technologijos paveikė regioninę televiziją buvo atlikti kiekybinis ir kokybinis tyrimas. Kiekybinio tyrimo metu buvo surinktos 288 apklausos anketos iš kurių, remiantis geografiniais kriterijais, tyrimui atlikti buvo atrinktą 257 anketos. Siekiant išanalizuoti kaip šiuolaikiniai žiniasklaidos pokyčiai paveikė vidinę regioninės televizijos veiklą pasirinktas kokybinis pusiau struktūruoto interviu tyrimas. Buvo atlikti trys tyrėjo pokalbiai su informantais pagal iš anksto paruoštus klausimus.
Traditional television, also known as classic television, is one of mass audiovisual communication forms. In 1964 Marchal Mcluhan brought up a theory that of all means of mass media television has the biggest impact on society because of its power to transmit both informational and visual content which creates and conveys emotions. In 1930’s, when television was introduced, assumptions were made that it’s mission is to transmit active and live information about everything that is going on in the real world to the general audience. Public opinion is being formed on worldwide, nationwide and regional scale. Researchers forecasted that television will not be able to compete with cinema in entertainment field therefore it will focus on information and topicalities. However now we whiteness how the role of television in the context of modern means of mass media changes together with technological advance. Methods of obtaining information changes fundamentally – traditional sources of information (press, radio and television) are being replaced with new ones (internet on mobile phones, computers and tablets). Traditional media is seeking for a new ways to integrate itself into new forms of transmitting information and communicate with each other. Nowadays it is apparent that television can satisfy both information and entertainment needs. In order to analyze what how did contemporary changes in media (such as commercialization, convergence and fragmentation) and modern technologies affected regional television, quantitative and qualitative research was conducted. While conducting quantitative research a questionnaire was made, in total 288 respondents provided answers to it, considering geographical criteria 257 questionnaires were selected for further analysis. For the second part of analysis qualitative semi-structured interview was conducted to find out how modern changes in media affected internal activities of regional television. This research was conducted by providing pre-prepared questions to three informants.