Logo programavimas mokykloje
Narkevičius, Darjušas |
Šis darbas yra apie Logo programavimą mokykloje. Darbe išanalizuota S. Paperto filosofija, kurią gerai apibūdina frazė „mokymasis kuriant“. Apžvelgtos Logo savybės bei skirtingi mokimo stiliai. Išanalizuotos Logo konstravimo–programavimo galimybės. Palygintos mokykloje naudojamos dvi programavimo kalbos Logo ir Pascal, apžvelgtas jų tinkamumas mokimui pagal moksleivio amžių. Darbe apžvelgtos devynios programavimo kalbos, nagrinėtas jų tinkamumas mokymui. Darbe apžvelgti respublikinės Logo olimpiados darbai, išanalizuotas užduočių vyriausiems moksleiviams programavimo užduočių sudėtingumas, moksleivių kūrybiškumas atliekant jas. Atliktas tyrimas su skirtingomis moksleivių grupėmis, kurio metu buvo nustatyta kad pradedant mokinius mokinti nuo procedūrinio programavimo, skatinamas jų savarankiškumas bei ugdomi konstruktyvaus programavimo įgūdžiai. Konstravimo mokymąsi gerai apibūdina frazė „mokymasis kuriant“ (angl. Learning by making). Tokį mokymąsi realizuoti padeda informacinės ir komunikacinės technologijos. Pradininkas – Seymouras Papertas – žymus matematikas, informatikas ir edukologas, vienas iš dirbtinio intelekto teorijos ir Logo programavimo pradininkų. Jau prieš išleidžiant „Minčių audras“ Papretas savo laboratorijoje Masačiusetso technologijos institute tyrinėjo, kokia programinė įranga būtų tinkamiausia vaikams dirbant kompiuteriu. Tada, 7-ajame dešimtmetyje (1967–1968) ir buvo sukurtos pirmosios programos, išreiškiančios S. Paperto Logo idėjas. Pagal įvairių šalių informatikos ir edukologijos tyrinėjimus bei patirtį „Logo“ sistema yra tinkamiausia programinė sistema skirta supažindinti jaunesnių klasių mokinius su kompiuteriais. Svarbiausia, kad moksleiviai naudotųsi programavimu kaip išraiškos priemone kitiems dalykams mokytis, o ne mokytųsi programuoti dėl paties mokymosi. Mokymosi procesas visiškai pasikeičia, kai vaikas mokosi programuoti. Mokymasis tampa aktyvesnis ir savarankiškesnis. Žinios įgyjamos siekiant aiškaus asmeninio tikslo. Vaikas su savo žiniomis kažką daro. Naujos žinios yra jėgos šaltinis, ir nuo tos akimirkos, kai jos pradeda formuoti vaiko intelektą, jos ir suvokiamos kaip tokios.
This work is about Logo programming at school. The S. Papert‘s philosophy is analyzed, that could be described as „learning by making“. Logo features and different teaching styles were reviewed. Design-programming features of Logo were analyzed. The comparative analysis of two programming languages – Logo and Pascal – was done. Their suitability according the pupil’s age was relieved. Nine programming languages were reviewed and their suitability for teaching was investigated. Olympiad works of the republic of Lithuania were reviewed and the complexity of the tasks for older age pupils was analyzed. The pupils creativity was taken into account also. The research with different groups of pupils was done and it was determined that while starting to teach pupils from procedural programming the independence and constructive programming skills are encouraged. The phrase “Learning by making“ is the best description of the construction learning. The information and communication technologies help to realize such type of learning. Seymour Papert (born February 29, 1928) is well known mathematician, computer scientist, and educator. He is one of the pioneers of artificial intelligence, as well as an inventor of the Logo programming language. Papert in his laboratory at Massachusetts Institute of Technology was searching for the best software for children to work with computer at his researches. Then in 1970-th the first programs that expressed Papert’s ideas were developed. According to the computer science and education research of different countries the Logo system is the most suitable software for introduction computers to young pupils. Most importantly, pupils use programming as a means of expression for other things to learn, not learn to program for the sake of learning. Learning process is completely different when a child learns to program. Learning becomes more active and self-sufficient. Knowledge is acquired in order to express a personal goal. A child with his knowledge is doing something. New knowledge is a source of strength and, from the moment when they begin to develop the child’s intelligence, they are perceived as such.