Kultūros institucijų komunikacija naujųjų medijų kontekste: Kauno valstybinės filharmonijos atvejis
Timinskas, Martynas |
Šiame magistro darbe nagrinėjama naujųjų medijų plėtros procesų įtaka kultūros institucijų komunikacijai ir jų panaudojimo galimybės. Skaitmeninės komunikacijos ir meninės kūrybos formos išplėtė auditorijų saviraiškos galimybes - meninė kūryba ir masinė komunikacija nustojo buvusios išsilavinusių, aukštesnio socialinio ar ekonominio statuso asmenų privilegija, ir tapo universalia žmogaus teise. Kultūros institucijoms šie pokyčiai pirmiausia reiškia kintantį jų statusą auditorijų atžvilgiu - kultūros institucijos iš kultūrinės produkcijos monopolininko tampa auditorijų kūrybinės veiklos konkurentais, kuratoriais ar bendradarbiais. Kita vertus su naujųjų medijų plėtra kultūros institucijoms taip pat atsiveria naujos galimybės ir įrankiai komunikacijai, kultūros artefaktų gamybai ir realizacijai. Šio darbo objektas yra Kauno valstybinės filharmonijos santykis su auditorijomis naujųjų medijų kontekste. Darbo tikslas yra išsiaiškinti naujųjų medijų įtaką Kauno valstybinei filharmonijai ir jos auditorijoms, kaip jos gali būti panaudojamos ilgalaikių ir produktyvių tarpusavio santykių užmezgimui ir kokius pokyčius šie santykiai nulemia kultūros institucijos veikloje. Siekiant išsikelto tikslo buvo atliktas Kauno valstybinės filharmonijos komunikacijos tyrimas, kurio metu panaudoti kokybinio giluminio pusiau struktūruoto interviu, kiekybinės auditorijų apklausos ir turinio analizės metodai. Tyrime nustatyta, kad Kauno valstybinės filharmonijos veikloje naujųjų medijų plėtros įtaka daugiausiai teigiama - Kauno filharmonija įgavo finansinių išteklių, erdvės, apimties ir pritaikymo būdų neribojamas masinės komunikacijos priemones, kurios leido pasiekti iki tol neįsivaizduojamas auditorijų apimtis. Kauno filharmonija tradiciškai bendradarbiauja su muzikos sferos profesionaliaisiais mėgėjais, o šios patirties panaudojimas socialiniuose tinkluose leistų pritraukti naujas plataus profesinio spektro profesionaliųjų mėgėjų auditorijas, kurios savarankiškai ar kuruojamos Filharmonijos, generuotų institucijai aktualų turinį.
This master‘s thesis is focused on the spread of new media, its impact on the communicational practices of cultural institutions, also the possibilities of using new media in the communication of modern culture institution. Digital forms of communication and art expanded the possibilities of audience self expression thus mass communication and art seized to be a privilege of well educated, high social and economic status individuals, and became a universal human right instead. For the cultural institutions such changes mean transformation of their role as monopolist culture producers. More often they are associated as competitors, curators and partners of content creating and communicating audiences. On the other hand, cultural institutions were provided new creative possibilities and tools for communication, creation and spread of cultural artifacts. The object of this thesis is the relationship between Kaunas state philharmonic society and it‘s audiences in new media environment. The aim of the thesis is to find out the impact of new media on Kaunas state philharmonic society and it’s audiences, the possible use of new media in building long lasting and productive relationship between the institution and it’s audiences, and also what is the impact of such relationship on the institution. In order to reach the aim, a research on the communication of Kaunas state philharmonic society was conducted. Research methods used in the thesis include: qualitative semi-structured interviews, quantative survey and content analysis. The research shows, the impact of new media on Kaunas state philharmonic is mainly positive – the institution gained new means of mass communication, witch are practically unlimited in terms of finances, space and span and also has an audience reach of unimagined amounts. Kaunas state philharmonic’s relationship with professional amateur musicians has a long lasting tradition. The use of such experience in new media environment could lead to attracting new audiences of pro-ams with varied fields of interest. These new audiences have a potential to form a varied cultural and communicational content producing community, focused on the goals of the institution.