Postcolonial Failures of the Middle East: Case of Syria
Janashia, Revaz |
Magistro darbe analizuojamos pokolonijinės nesėkmės Viduriniuosiuose Rytuose pristatant Sirijos atvejo analizę. Sirija, kaip ir visas Viduriniųjų Rytų regionas, yra įsivaizduojama kaip valstybė suprojektuota kolonijinės Europos po Osmanų imperijos žlugimo. Autorius, apibrėždamas pokolonijinės Sirijos valstybės sąvoką, teigia, kad po neramumų Arabų pasaulyje, Sirija kaip pokolonijinė valstybė nebeegzistuoja. Prasidėjus ,,Arabų pavasariui“ Sirijoje kilo pilietinis karas, kurio metu Assad‘o rėžimas atsisakė pasitraukti iš valdžios taikiu būdu. Kadangi konfliktas Sirijoje prasidėjo 2011 m., todėl darbe daugiausiai dėmesio skiriama 2011-2015 m. įvykiams, atsižvelgiant į istorinį kontekstą, ir svarbiausius pokyčius Sirijoje. Šiuo metu Sirijos valdžia nėra pajėgi aprūpinti savo piliečius svarbiausiomis paslaugomis, todėl Sirija yra laikoma kaip žlugusi valstybė. Darbe autorius analizuoja žlugusios valstybės sąvoką, jos pritaikymą Sirijos atvejui, bei sąlygas lėmusias pokolonijinės Sirijos žlugimą. Darbas remiasi argumentu, kad pokolonijinės Sirijos žlugimą lėmė pamatinės problemos ir nacionalinio tapatumo nebuvimas bei išorinių aktorių įsitraukimas ilginantis konfliktą. Autorius bando išsiaiškinti kaip išorės aktorių dalyvavimas prisidėjo prie pokolonijinės Sirijos žlugimo ir tolimesnio sektantizmo vystymosi šalyje. Darbas remiasi nacionalinio tapatumo žlugimo ir konstruktyvizmo teorijomis siekiant išsiaiškinti Sirijos valstybės žlugimo priežastis ir kas lėmė išorinių jėgų įsitraukimą ir dalyvavimą Sirijos konflikte, apibendrinant Sirijos atvejį. Darbe siekiama išsiaiškinti ar pokolonijinis Viduriniųjų Rytų laikotarpis baigėsi Sirijoje konflikto kontekste ir davė pradžią Naujiesiems Viduriniesiems Rytams.
The thesis explores the postcolonial failures in the Middle East through a case study of Syria. Syria like the whole Middle East as we know it nowadays is a state and region of imagination drafted by the colonial Europe after the collapse of the Ottoman Empire. Author defines the concept of postcolonial state of Syria and argues that after the Arab upheaval, Syria as a postcolonial state does not exist anymore. Since the “Arab Spring” Syria got dragged into an ongoing civil war and the Assad regime has refused to go down peacefully. The conflict broke out in 2011 hence the developments in Syria through 2011-2015 are the key interest for the study, however in their analysis author has to take into account the historical context and certain vital developments in Syrian history. Currently, Syrian government is unable to deliver the basic services to its population and thus has been regarded as a failed state. Author analyzes the concept of the failed state, its application in Syrian case and attempts to understand what factors led to the failure of the postcolonial state of Syria. The study builds on an argument that postcolonial state of Syria has failed due to the foundational problems and the failure of the national identity, accompanied with the involvement of external actors, which are further prolonging the conflict. Author tries to examine to what extent have those actors promoted or undermined the failure of the postcolonial state of Syria and further sectarianization of the country. Theories of National identity failure and Constructivism are used as a theoretical framework to guide the whole research; with the former providing the explanation of the failure of the Syrian state and the latter addressing the logic behind the involvement of external actors and assists in generalizing the pattern detected in Syria over the whole Middle East, examining whether postcolonial Middle East has ended in light of Syrian case and given way to the emergence of New Middle East.