Besimokančios organizacijos kūrimo/si, prielaidos ir trukdžiai
Stanevičius, Nerijus |
Šiuo tyrimu buvo siekta apibendrinti besimokančios organizacijos skatinimo mokytis prielaidas ir galimybes, analizuoti nuostatas išreikštas teisiniuose dokumentuose apie besimokančių organizacijų poreikius. Taip pat norėta atskleisti besimokančios organizacijos aplinką, kūrimo trukdžius, atskleisti organizacijos narių (darbuotojų ir darbdavių) požiūrį į vieną esminių besimokančios organizacijos kūrimosi prielaidų: mokymosi prieinamumo, mokymosi poreikių tenkinimo organizacijoje aspektu. Kadangi besimokanti organizacija stebi aplinką, supranta naujovių svarbą, nuolat atsinaujina, įdarbina asmenis, nusiteikusius išmokti naujų darbo metodų, įgyti naujų įgūdžių, sudaro galimybę darbuotojams adaptuotis ir keistis, skatina žinių troškimą, smalsumą, kiekvienam padeda rasti ir išnaudoti mokymosi galimybes, kuria mokymosi rėmimo sistemas, organizacijos vadovus traktuoja kaip pavaldinių tobulėjimo skatintojus, pripažįsta ir vertina tuos vadovus, kurie rūpinasi savo pavaldinių tobulėjimu, mokosi iš sėkmių ir nesėkmių, bendram mokymuisi vienija tiekėjus ir vartotojus, šalina mokymosi kliūtis, užtikrina mokymąsi visose organizacijos grandyse, todėl tyrimas, kuriame dalyvavę besimokantieji atsakė į pateiktus klausimus labiausiai išryškėjo tokia tendencija, kad skatinimas tobulintis labai pozityviai ir galimybę kelti kvalifikaciją ir siekti karjeros yra svarbiausia. Matyti poreikis kuo ilgiau išsilaikyti darbo rinkoje. Darbo rinkos reikalavimai yra svarbiausias indikatorius kuriant ar atnaujinant profesinio mokymo programų turinį. Visose programose yra numatytas užsienio kalbų bei informacinių technologijų mokymas, įvestas verslumo ugdymo modulis. Tam, kad būtų pilniau atsižvelgta į darbo rinkos poreikius. Taip pat galima daryti prielaidą, kad ir vadovams trūksta tam tikrų žinių ir įgūdžių atliekant tam tikrus darbus. Kompetencijų ir žinių trūkumas sėkmingai realizuoti save ir savo poreikius žmonėms norintiems gerai atlikti savo darbą ir būti teigiamai įvertintiems. Andragogo veiklos didaktiniai ypatumai pasižymi veiklos dalyvių veiklos formomis, funkcijomis, indėliais į komunikacinius santykius, o tai ir nulemia naują požiūrį į didaktines priemones ir metodus. Menturių rengime remiamasi šiuolaikinėmis teorijomis, aiškinančiomis, kaip žmonės mokosi, o andragogoas gali perteikti tai savo mokiniams, siūlyti įvairius metodus ir naujas technologijas.
It was reached to sum up the studying organization’s stimulation learning preconditions and possibilities, analyse attitudes expressed in juristical documents about studying organizations needs. Also, it was wanted to reveal studying organization’s environment establishment preconditions, organization’s members (workers and employees) attitude to the one of the main studying organization’s establishment preconditions: learning accessabilitie’s, learning meet the requirements in organization aspect. Whereas the studying organization follows environment, understands the importance of latest inventions, often renews, employs persons, who want to learn new work’s methods, to get new skills. It gives an opportunity for workers to adapt and change, makes learning’s sponsors systems, eliminates studying troubles, guarantees learning in all links of organization. So, the research in which learners took part in asked to the given questions, mostly showed the tendency, that stimulation to improve very positive and opportunity to get upper qualification and seek after career is the most important. The requirements of the job’s market are the basic indicator making or renewing professional learning context of the programmes. In all programmes is prevised English languages and information technologies learning, it is brought a module of business training. Leaders are also lack of knowledge and skills doing jobs. The didactics features of Andragogas activity are shown in activity forms of participants, functions, inputs into communication relations, so this influences a new outlook to the didactics means and methods. It were revealed such the most important studying organization’s establishment preconditions: workers motivation, creation of environment, improvement of management skills, the same aim of the personnel, purposeful activity for work and studying. Interferences: lack of finance, rotation of workers, not accurate work, lack of management knowledge of leaders.