Įmonės socialinės atsakomybės poveikis įmonės vertei listinguojamose Europos įmonėse
Tirevičiūtė, Justina |
Šiame magistro darbe nagrinėjama ar socialiai atsakinga įmonės veikla gali būti priežastimi įmonių vertės augimui Europos listinguojamose įmonėse. Konceptualus modelis siūlomas šiame tyrime yra pateikti teorines sąsajas tarp įmonių socialinės veiklos ir įmonės vertės. Įmonių socialinės pasirodymas buvo matuojamas naudojant ESG rodiklį, vertės matavimas darbe buvo grindžiamas dviejų skirtingų kintamųjų: buhalterinės įmonės vertės rodikliu ir Tobin q. Empirinio tyrimo rezultatai parodė, kad įmonės įsitraukimas į socialinę veiklą gali lemti įmonės vertės augimą. Didesnis įsitraukimas į ĮSA ilgajeme laikotarpyje rodo geresnius įmonės vertės rezultatus. Empirinio tyrimo rezultatai sudarytuose modeliuose taip pat parodė kad įmonės dydžio, rizikos bei sektoriaus veiksniai moderuoja ryšius tarp įmonės vertės ir jos socialinės veiklos. Sudarytuose modeliuose reikšmingesnis ryšys rastas modeliuose, kur priklausomas kintamasi yra Tobin q. Galiausiai darbe daroma išvada, kad įmonės atsakomybė visuominei ir aplinkai galiausiai atsiperka ir kuria vertę suinteresuotoms šalims
This thesis examines whether socially responsible activities of the company can be the cause of corporate value growth of the Europe listed companies. The conceptual model proposed in this study is to provide theoretical and empirical linkages between corporate social performance and corporate value. Corporate social performance was measured using the ESG index. Companies value the conceptual model was based on the measurement of two different variables: the book value of the enterprise and Tobin Q. This empirical research showed that overall CSR leads to positive engagement in value creation. Findings indicates that doing good results in doing better: better corporate social performance in a long run results higher firm value. The research also reaveald that firm size and risk factors moderates the relationship between CSR and financial performance. The more significant results was seen in market value models. This resesarch indicates that there is significant impact of sector in CSR and firm value nexus.