Moters įvaizdis naujausioje lietuvių literatūroje ir viešojoje erdvėje
Stonienė, Šarūnė |
Šis magistro darbas skirtas moters įvaizdžio reprezentacijai naujausioje lietuvių literatūroje ir viešojoje erdvėje. Darbe aptariami Ugnės Barauskaitės ,,Dešimt“, Zitos Čepaitės ,,Neapšviestas kelio ruožas“ ir Jurgos Ivanauskaitės ,,Miegančių drugelių tvirtovė“ romanai, jų analizę siejant su žiniasklaidos (,,Cosmopolitan“, ,,Laima“, ,,Moteris“ ir kt. leidiniais bei laidomis ,,Barškutės“, ,,Lalaila“, ,,Gintarinė ledi“) formuojamais moters įvaizdžio stereotipais. Darbe tyrinėjama, kaip vaizduojama moteris moterų kuriamoje literatūroje, aptariami žurnalistinio romano bruožai ir suklestėjimo priežastys, analizuojami literatūroje ir viešoje erdvėje susiformavę lyčių stereotipai, kurie daro įtaką ,,moteriškumo“ ir ,,vyriškumo“ sampratoms. Tiriamas moters įvaizdis ir reklamose. Aiškinamasi, kokį poveikį visuomenei turi žiniasklaidos suformuotas moters įvaizdis, kas jį ir dėl kokių priežasčių kuria būtent tokį. Darbe kalbama apie kūno ir technologijų sankirtą populiariojoje kultūroje. Šis tyrimas aktualus tuo, kad jame aktualizuojama naujausioji moterų proza ir žiniasklaidos kuriamas moters įvaizdis bei jo įtaka visuomenei.
This Master’s thesis aims at representing the image of a woman in the latest Lithuanian literature and the public space. The thesis discusses the following novels: Ugnė Barauskaitė’s “Dešimt”, Zita Čepaitė’s “Neapšviestas kelio ruožas” and Jurga Ivanauskaitė’s “Miegančių drugelių tvirtovė”, by linking their analysis to female image stereotypes shaped by the media (Cosmopolitan, Laima, Moteris, etc. publications and Barškutės, Lalaila, Gintarinė ledi shows). The thesis analyzes how literature written by women depicts women, discusses features and reasons of popularity of a journalistic novel and analyzes gender stereotypes shaped in the literature and public space that influence the concepts of “femininity” and “masculinity”. It also analyzes the image of a woman in advertising. The thesis examines the impact of the image of a woman shaped in the media, subjects who shape and reasons of shaping such an image. The thesis, moreover, discusses the clash of body and technology in popular culture. This research is relevant in that it draws attention to the most recent prose written by women and a women’s image shaped by the media as well as its impact on the society.