Pradinių klasių mokinių mokymosi motyvacijos skatinimas šeimoje
Kuskevičienė, Jurgita |
Šeima tai yra pirmoji vaiko ugdymo institucija, kuriai tenka ypatingas vaidmuo.Šeimoje formuojasi vaiko pasaulėžiūra, elgesio normos, požiūris į mokyklą ir mokymąsi. Dažnai atsitinka taip, kad vaikui gavus neigiamą įvertinimą, sumažėjus jo mokymosi motyvacijai tėvai kaltina mokyklą, mokytojus, bet tik ne save. Dažnai tėvai turi ribotas galimybes bei tikrai nepakankamai žinių tam, kad sukurtų palankią aplinką vaiko ugdymui ir saviugdai namuose, visuomet sekti vaiko pasiekimus, motyvuoti, paskatinti, palaikyti jį, patarti. Darbe atskleisti veiksniai, labiausiai įtakojantys vaikų mokymosi motyvacijos skatinimą šeimoje.Šis darbas yra svarbus pradinių klasių mokytojoms bei pradinukų tėvams.
Family plays a significant role as it is the primary institution of child‘s education. Family shapes the child‘s world-view, norms of behaviour, and attitude towards learning and school. Very often when a child gets negative evaluation and his / her learning motivation decreases, parents put the blame on teachers or school but not themselves. Parents seem to have limited possibilities and a certain lack of knowledge in creation of the surroundings that would be favourable to a child‘s education and self-education at home, in a constant following of the achievements of their child, and in motivation, encouragement, support and giving advice. This thesis is significant to elementary school teachers as well as parents of pupils.