Darbuotojų tarpkultūrinių derybinių įgudžių vystymas AB "Decora" pavyzdžiu
Tarabrinas, Arminas |
Baigiamojo darbo tikslas yra išanalizuoti tarpkultūrinio bendravimo ypatumus ir sukurti teorinį modelį, kurį įmonė „Decora“ galėtų prisitaikyti savo komunikacijoje su įvairių kultūrų įmonėmis. Darbas sudarytas iš trijų pagrindinių dalių: teorinės literatūros analizės, kurioje apžvelgiami pagrindiniai tarptautinio verslo rezultatui įtakos turintys veiksniai – globali rinka, kultūriniai šalių skirtumai, išskiriant svarbius darbo problemai modelius, ir asmeniniai derybininkų įgūdžiai; analitinėje dalyje – išanalizavus empirinio kiekybinio tyrimo rezultatus, gauti apklausus įmonės „Decora“ ir kitų tarptautinių įmonių darbuotojus, gauta, jog pagrindinė problema, su kuria susiduria įmonės derybininkai yra įmonės kultūrinio profilio neatitikimas oponentams; projektinėje dalyje – išanalizavus tyrimo rezultatus, sukuriamas teorinis modelis, pateikiamos rekomendacijos, į ką turėtų atkreipti dėmesį įmonė, siūloma didžiausią dėmesį kreipti kultūrinių skirtumų naikinimui; tai turėtų padėti išspręsti savo komunikacijos problemas ir sėkmingai veikti tarpkultūrinėje aplinkoje.
The objective of thesis is to analyze the characteristics of intercultural communication and to develop a theoretical model, which the company AB „Decora“ could adapt to their communication practices with different cultures. The paper consists of three main parts: the theoretical literature analysis, which looks at the main international business factors affecting the outcome of negotiations - a global market, the cultural differences between countries, while highlighting the important work related patterns, and personal negotiating skills; analytical part - an empirical analysis of the quantitative results obtained in questionnaires company AB „Decora“ and other multinational companies, showed that the main problem faced by the company is the company‘s negotiators‘ cultural profile mismatch toward their opponents, the project part - after analysis of the survey results, a theoretical model that provides guidance on what should company pay attention to, including cultural differences, which should help solve their communication problems and help succeed in a multicultural environment.