Vidinės komunikacijos gerinimas UAB „Hautica“ organizacijoje
Meilutis, Saulius |
Baigiamojo darbo tikslas – išanalizuoti UAB ,,Hautica“ organizacijos darbuotojų pasitenkinimą vidine komunikacija ir pateikti rekomendacijas jos gerinimui. Tyrimo objektas – vidinė komunikacija UAB ,,Hautica“. Tyrimo problema – kaip pagerinti UAB ,,Hautica“ vidinę komunikaciją. Teorinėje darbo dalyje pateikiama mokslinėje literatūroje analizuota vidinės komunikacijos samprata, aptariami komunikacijos modeliai, vidinės komunikacijos tipai, kanalai ir barjerai, pristatoma efektyvi vidinė komunikacija ir palyginami skirtingi komunikacijos organizacijoje vertinimo modeliai. Analitinėje darbo dalyje pateikiami UAB ,,Hautica“ darbuotojų pasitenkinimo vidine komunikacija tyrimo rezultatai, kurie buvo gauti naudojant kiekybinės metodologijos, anketinės įmonės darbuotojų apklausos metodą. Stipriausios įmonės vidinės komunikacijos vietos yra horizontali komunikacija, komunikacija susitikimuose ir komunikacijos kanalų kokybė, o labiausiai tobulintinos vietos – grįžtamasis ryšys ir informacijos apie organizaciją teikimas. Norint įmonei pagerinti vidinę komunikaciją būtina neigiamą grįžtamąjį ryšį derinti su teigiamu, pabrėžiant darbuotojų svarbą ir pasiekimus, rengti mokymus darbuotojams, kaip suteikti bei priimti konstruktyvų grįžtamąjį ryšį, priimti organizacinius sprendimus, remiantis faktais ir argumentais, mažinant neformalią komunikaciją, suteikti pastovios informacijos darbuotojams apie organizacijos ir jos aplinkos pokyčius, standartizuoti darbo procedūras, formuoti ambasadorių kultūrą su komunikacijos specialistų pagalba, standartizuoti mokymus naujiems darbuotojams, skirti daugiau įmonės resurso vidinės komunikacijos efektyvumo gerinimui, kadangi tai prisidės prie bendro darbuotojų pasitenkinimo darbu augimo.
The research aim – to analyze the employee satisfaction with internal communication in JSC “Hautica“ and provide recommendations for its improvement. The object of the research – internal communication in JSC “Hautica“. The problem of the research – How to improve the internal communication of JSC “Hautica“? In the theoretical part of the work, based on scientific literature the concept of internal communication is analyzed, communication models, types, channels and barriers of internal communication are discussed, effective internal communication is presented, and different evaluation models of communication in organizations are compared. In the analytical part of the paper, the results of the survey on the satisfaction of JSC “Hautica“ employees with internal communication are presented, which were obtained using a quantitative methodology and the method of a company-wide employee survey. The strongest areas of internal communication in the company are horizontal communication, communication in meetings, and the quality of communication media, while the areas that need the most improvement are feedback and information about the organization. To improve internal communication in the company, it is necessary to balance negative feedback with positive feedback, emphasizing the importance of employees and their achievements, providing training for employees on how to give and receive constructive feedback, making organizational decisions based on facts and arguments, reducing informal communication, providing consistent information to employees about organizational and environmental changes, standardizing work procedures, creating an ambassador culture with the help of communication specialists, standardizing training for new employees, allocating more company resources to improve internal communication effectiveness, as it contributes to overall employee satisfaction and job growth.