UAB „Panevėžio Aurida“ srateginio plano metmenys
Ruzgys, Valentinas |
Greit besikeičianti rinka, bendras ekonomikos lėtėjimas ir net nuosmukis daugelį įmonių, o ypač gamybinių, susijusių su auto pramone atvedė į kritinę situaciją, kada yra sprendžiamas jų išlikimo klausymas. Tokiomis rinkos sąlygomis neturint aiškios ateities vizijos bei planų išlikimo galimybės tampa minimalios. Su šia problema susiduria ir UAB „Panevėžio Aurida“. Todėl šio darbo tikslas – nustatyti šios įmonės strateginio plano metmenis. Pirmoje darbo dalyje analizuojami strateginės analizės teoriniai aspektai: pristatyta strateginės analizės samprata bei jos atsiradimo prielaidos, aptarta jos reikšmė šiuolaikinėje įmonėje, apibendrinti požiūriai į strateginį valdymą, taip pat apžvelgta šiame darbe naudojamo strateginės analizės instrumentai. Siekiant įvertinti esamą UAB „Panevėžio Aurida“ situaciją rinkoje, antroje darbo dalyje atlikta išsami tiek vidinės aplinkos bei išteklių, tiek išorinės aplinkos analizė naudojant įvairius tyrimo metodus, tokius kaip strateginės analizės modelių taikymas, statistinių duomenų analizė. Trečioje, projektinėje darbo dalyje remiantis analizės rezultatais gautais antroje dalyje sukuriamos įmonės veiklos strateginės alternatyvos, kurios yra atrenkamos pasirinkus tam tikrus kriterijus. Taip nustatoma tinkamiausia strateginė alternatyva bei atliekamas projektas, kai ši strategija turėtų būti įgyvendinta. Pateikiamos viso darbo baigiamosios išvados.
Rapid changes in market, slowdown and recession of economy have brought many firms, especially industrial plants associated with automotive industry, to critical situation. Therefore, there is very important to have clear vision, otherwise opportunities to survive tend to be minimal in such situation. JSC Panevėžio Aurida has met with this problem as well. Thus, main purpose of the Master working paper is to set draft of strategic alternatives for JSC Panevėžio Aurida. In first the section there are theoretical aspects of strategic analysis analysed, conception of strategy analysis, it’s importance to modern organization, approaches of strategic management and measurements are given. Furthermore, in case of evaluation of JSC Panevėžio Aurida place in market, analysis of firm is made. Strategic alternatives are set according to analysis conclusions and appropriate strategic alternative is identified. Moreover projections of chosen strategic alternative are made.