Programos „Rengimas Santuokos sakramentui“ kokybės gerinimo galimybės
Pukelienė, Diana |
Rengti santuokai, santuokiniam ir šeimos gyvenimui, yra itin svarbu siekiant valstybės ir Bažnyčios gerovės. Šiandien, Lietuvoje, vėl kyla diskusijos dėl gero sužadėtinių parengimo santuokai, manoma, kad jis nėra pakankamai efektyvus, o sužadėtinių pasirengimo Santuokos sakramentui kursai, nepasiekia užsibrėžtų tikslų. Tyrimo problema. Programos kokybę lemia daug veiksnių, bet patys svarbiausi yra du: a) pačios programos turinio atitikimas šiuolaikiniams iššūkiams su kuriais susiduria šeima bei b) tokios programos praktinio realizavimo kokybė. Tyrimo problema galima formuluoti tokiu tyrimo klausimu: kokios yra programos „Rengimas santuokos sakramentui“ kokybės gerinimo galimybes? Darbo objektas – programos „Rengimas Santuokos sakramentui“ kokybės gerinimo galimybės. Darbo tikslas – nustatyti programos „Rengimas Santuokos sakramentui“ kokybės gerinimo galimybes. Darbo uždaviniai: Atskleisti teorinę Santuokos sakramento sampratos esmę ir iš to kylančius programos „Rengimas Santuokos sakramentui“ uždavinius. Išskirti pagrindinius iššūkius su kuriais šiandien susiduria šeima. Išskirti programų kokybės ir suaugusiųjų mokymo ypatumus. Pagrįsti programos „Rengimas Santuokos sakramentui“ kokybės gerinimo galimybes. Tyrimo tipas ir metodas: kokybinis tyrimas, atliekant pusiau struktūrinį interviu. Buvo atlikti 9 interviu, juose dalyvavo 13 informantų. Informantai buvo pasirenkami iš trijų pagrindinių grupių: programos kūrėjai, programos vedėjai ir programos dalyviai (sužadėtiniai jau praėję pasirengimo Santuokos sakramentui kursus). Tyrimo rezultatai. Galima išskirti šiuos programos kokybės gerinimo veiksnius: išsigryninti programos tikslą; aktyviai naudoti visas programos viešinimo galimybes, tokiu būdu sužadinant pirminį poreikį siekti žinių; užtikrinti tinkamas patalpas kursams organizuoti; programos turinį papildyti atliepiant į grupės poreikius; praplėsti programą įvadiniu ir baigiamuoju susitikimais; atnaujinti taikomus metodus; nuolat palaikyti ir mokyti programos vedėjus, sukurti jų darbo įsivertinimo instrumentą; Sukonkretinti ir aiškiau pristatyti programos rezultatus; siekti, kad kuo mažiau būtų skaitomos paskaitos, kuriose sužadėtiniai būtų tik pasyvūs dalyviai; sudaryti sąlygas, susitikimų metu, sužadėtiniams kurti žinias kartu su grupės vedėjais; sukurti instrumentą, kuris padėtų įvertinti kokių žinių stinga kursų lankytojams, pagal tai diferencijuoti programą, gauti ir teikti grįžtamąjį ryšį.
It is very important to prepare engaged couples for marriage seeking the wellbeing of the country and the Church. Today discussions about the good preparation of engaged couples arise. It is thought, that present preparation is not effective enough and does not reach its goals. The research problem. The quality of a marriage preparation program depends on many factors. There are two main factors: a) the concordance of the program content with the modern challenges, that family faces and b) the quality of program's practical accomplishment. The problem of the research can be formulated using this question: what are the possibilities for the quality enhancement of marriage preparation program? The object of the research - the possibilities for the quality enhancement of marriage preparation program. The goal of the research - to provide the possibilities for the quality enhancement of marriage preparation program. The aims of the research: to reveal the theoretical concept of the Sacrament of marriage and the aims of the preparation for marriage program which are derived from this concept. To specify the challenges which families face today. To specify the features of the quality of the programs and to reveal the learning features in adults. To justify the possibilities for the quality enhancement of marriage preparation program. The research methods: a qualitative research, using semi-structured interview. 9 interviews with 13 research participants were done. Participants were chosen from three target groups: the creators of the program, the moderators of the program and program participants. The results of the research. A number of program's quality enhancement factors could be specified: to clarify the aim of the program; to use all means of program promotion for the primary need for knowledge to arise; to provide appropriate space for the program; to complement the program according to the needs of specific group; to add additional meetings starting and ending the program; to renew the methods used; constantly encourage and teach the program moderators; to create an instrument for the self-evaluation of work for moderators; to renew the program constantly and to make it more interactive and less formal; to specify the criterions for the evaluation of the quality of the program; to create an instrument to measure the results of the program. Concrete and clearly present the results of the program; seek to minimize the lectures where the engaged couple would only be passive participants; to enable meetings, the couple build knowledge together with a group of departments; to create an instrument that would help assess what knowledge there is a lack of courses for visitors, according to differentiate program access and provide feedback.