Kultūros centro reklamos vadybininkas kaip edukatorius
Poškutė, Vitalija |
Tyrimo problema – darbe sprendžiamą pagrindinę problemą galėčiau įvardinti klausimą apie tai ar mano kuriama renginių reklama bei pasirinktos jos formavimo ir sklaidos strategijos pasiekia adresatą? Tyrimo tikslas – ištirti kultūros centro reklamos vadybininko veiklą kaip edukacinę Tyrimo objektas – kultūros centro reklamos vadybininko edukacinė veikla Tyrimo uždaviniai: 1. Išanalizuoti kultūros centrų funkcijas vadybininko edukacinėms veiklos prielaidoms formuoti 2. Apžvelgti Lietuvos kultūros centrų visuomenės edukacines strategijas 3. Aptarti užsienio šalių Anglijos, Prancūzijos, Nyderlandų, Vokietijos edukacinės veiklos bendruomenėje ypatumus 4. Išanalizuoti kultūros centro reklamos vadybininko daromą edukacinį poveikį bendruomenės nariams Tyrimo metodika: • Švietimo dokumentų, Lietuvoe Respublikos įstatymų, mokslinės literatūros, straipsnių analizė. Darbe naudojamasi žodynais, bei internetiniais šaltiniais. • Struktūruotu interviu metodu apklausti 6 kultūros centro Panevėžio bendruomenių rūmų darbuotojai. • Atvejo tyrimu išryškinamos reklamos vadybininko darbo problemos su kuriomis susiduria veiklos metu. Į iškilusius probleminius veiklos klausimus siekiama atsakymu užduodant uždaro tipo klausimus • Anketinėje apklausoje dalyvavo 100 vyresnio amžiaus žmonių ir 100 vaikų tėvų (vaikų amžius svyravo nuo 3 iki 10 metų). Gauti statistiniai duomenys apdoroti (SPSS) programa, atliekama kiekybinio ir kokybinio tyrimo duomenų analizė. Tyrimo rezultatai: 1. Apibendrinant reklamos vadybininką kaip edukatorių galima teigti, kad jo veikla priklauso nuo kultūros centro Panevėžio bendruomenių rūmų atliekamų, įvairaus amžiaus žmonių, ugdymo funkcijų, kurias atlieka kaip neformaliojo švietimo įstaiga. Reklamos vadybininkas veikia nuotoliniu ir tiesioginiu būdu informuodamas bendruomenės narius apie įvairius renginius. Jis siekia išlaikyti tautinį tapatumą, pilietiškumą, sąmoningumą, dvasines, asmenines vertybes savo sukurta renginių reklama. Vadybininkas nuolat bendrauja ir bendradarbiauja su švietimo, kultūros ir verslo įstaigomis, organizuoja šviečiamojo pobūdžio veiklas, puoselėja kultūrinę ir meninę veiklą. 2. Išryškėjo šios Lietuvos kultūros centrų edukacinės strategijos: tautinis, valstybinis, asmeninis, dvasinis, moralinis, vertybių ugdymas, mokymasis visą gyvenimą, pozityvioji socializacija bei informacijos kūrimas ir skleidimas. Visas šias kultūros centro edukacines funkcijas ir strategijas vykdo kultūros centro reklamos vadybininkas. Tai yra svarbiausioji ir labiausiai matoma jo darbo dalis. 3. Ugdant bendruomenę svarbu įgalinti individą veikti socialinėje erdvėje, suteikiant žinių, sukurti tarpusavio ryšius, kurių dėka išryškėja bendrumo jausmas ir skatinti veikti bendruomenėje, kurioje užsimezga aktyvus bendravimas ir bendradarbiavimas, atsiranda pasitikėjimas savimi, pasitenkinimas priklausant bendruomenei. 4. Reklamos vadybininkas renginių reklamomis sudomina, informuoja ir ugdo bendruomenės narių estetinį skonį, tautiškumą, pilietiškumą, sąmoningumą bei dvasines ir asmenines vertybes, priklausomai nuo renginio tipo ir pasirinktos reklamos strategijos.
Problem of investigation - to investigate if advertisements of events which I create and the strategies of their formation and dissemination reach the addressee. Objective of investigation - to analyse the activity of the advertising manager of the cultural centre as educational. Object of investigation – educational activity of the advertising manager of the cultural centre. Tasks of investigation: 1. To analyse the functions of cultural centres necessary for formation of preconditions for educational activities of managers 2. To examine social educational strategies of Lithuanian cultural centres 3. To define peculiarities of educational activities in communities of foreign countries such as Great Britain, France, the Netherlands and Germany 4. To analyse the impact of educational activities of the afvertising manager of the cultural centre on the members of the community Methodology of investigation: • Analyses of educational documents, Laws of the Republic of Lithuania, scientific literature and articles were made, dictionaries and IT sources were used. • Using the method of structurised interview six workers of the Cultural centre Panevežys Community House were interviewed. • Using the method of case analyses problems occurring in the work of the manager of advertising were distinguished. Occurring problematic questions can be answered giving questions of the closed type. • 100 of elderly people and 100 of parents whose children are from 3 to 10 years of age were questioned. Results of the investigation: 1. Defining the manager of advertising as an educator it can be stated that her activity depends on the educational functions of the Cultural Centre of Panevezys Community House performed as an institution of informal education which are directed to the people of different age groups. The manager of advertising informs members of the society about various events directly and using methods of remote information. Using the created advertisements about the events he/she tries to maintain national identity, feeling of citizenship, consciousness, moral and personal values. The manager constantly communicates and cooperates with educational, cultural and business institutions, organizes and promotes educational, cultural and artistic activities. 2. Such educational strategies of cultural centres of Lithuania as development of national, state, personal,emotional and moral values, lifelong learning, positive socialisation and creating and dissemination of information were revealed. All these educational functions and strategies are performed by the manager of advertising of the cultural centre. This is the most important and most visible part of his work. 3. When developing the community it is very important to enable an individual to act in the social environment, to give knowledge how to create interrelations revealing the sense of community and motivate to act in the community where active communication and cooperation emerge, feelings of self-confidence and pride of being a member of the community are developed. 4. Using advertisements of events the manager of advertising awakes interest, informs and develops aesthetical taste, national pride and sense of citizenship, consciousness, emotional and personal values depending on the type of the event and the chosen strategy of advertising.