Pedagogų neformalus ir savaiminis mokymasis dalyvaujant švietimo projektuose
Magistro darbas susideda iš dviejų dalių. Pirmoje dalyje yra analizuojama pedagogo profesinio tobulėjimo samprata, mokymosi proceso, neformalaus ir savaiminio mokymosi, švietimo projektų teoriniai aspektai. Antroje darbo dalyje yra analizuojami rezultatai, gauti atlikus kokybinį tyrimą. Pateikiamos išvados ir rekomendacijos. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad pedagogai neformaliai ir savaime mokydamiesi dalyvaujant švietimo projektuose įgyja/tobulina įvairias kompetencijas: bendravimo ir bendradarbiavimo kompetenciją, vadybinę kompetenciją, užsienio kalbos kompetenciją, profesinę kompetenciją, tarpkultūrinę kompetenciją, IKT kompetenciją, komunikacinę kompetenciją, asmeninę kompetenciją. Remiantis gautais empirinio tyrimo rezultatais galima teigti, kad neformaliai ir savaime švietimo projektuose pedagogai mokosi: bendradarbiaudami (darbas grupėse su kolegomis iš įvairių Europos šalių, gerosios patirties sklaida mokyklų tinkle, bendradarbiavimas su užsienio partneriais, projekto dalyvių susitikimai, bendradarbiavimas su tėvais); įgyvendindami vadybines funkcijas (vadovavimas projekto darbo grupei, vadovavimas asistento praktikai, seminarų organizavimas, priėmimų ir kelionių organizavimas); vykdydami projekto kūrybines/edukologines veiklas (dalyvavimas virtualios knygos kūrime, mokomosios medžiagos rinkimas autentiškoje aplinkoje, knygų leidimas); dalyvaudami neformalaus mokymosi veiklose (seminarai, projektų renginiai); naudojantis IKT (prezentacijų ruošimas, elektroninis susirašinėjimas); pildydami projektinės veiklos dokumentus.
Master thesis consists of two parts. In the first section is analyzed the concepts of teachers professional development, process of learning, non-formal and informal learning, educational projects theoretical aspects. The results of the qualitative research are presented in a second part. Conclusions and recommendations are presented. The results of empirical research revealed that teachers learning in non-formal and informal environments through participation in educational projects gain/develop various competences: cooperation competence, management competence, foreign language competence, professional competence, intercultural competence, and ICT competence, competence of communication and personal competence. In accordance with empirical research results we can assume that teachers learning in non-formal and informal environments in educational projects occurs: through cooperation (work in groups with colleagues from a various European countries, sharing of good experience over the schools networks, cooperation with partners from other countries, meetings of projects participants, cooperation with parents), through implementation of managerial functions (leading the project team, leading the assistant practice and organizing of seminars, receptions and trips), executing of creative and educational project activities (participation in creation of a virtual book, teaching material collection in authentic environment and publishing of books), through participation in non-formal learning activities (seminars, projects events), through ICT (preparation of presentations and digital communication), while filling documents with data received from project activities.