Klasės vadovo veikla ugdymo karjerai srityje Lietuvos bendrojo lavinimo mokykloje
Bylienė, Rūta |
Klasės vadovas, geriausiai pažindamas auklėtinius, tiesiogiai prisideda prie jų polinkių išsiaiškinimo, gebėjimų tobulinimo ir interesų srities plėtotės. Toks visokeriopas mokinio pažinimas suteikia klasės vadovui galimybę būti profesionaliu patarėju auklėtiniui renkantis karjeros kelią. Atlikome tyrimą, kuris atskleidė klasės vadovo veiklos ugdymo karjerai srityje ypatumus. Išanalizavus tyrimo duomenis paaiškėjo, kad klasių vadovai pasirengimui ugdymo karjerai srityje neskiria deramo dėmesio, pagrindinėmis priežastimis įvardindami laiko, pinigų ir motyvacijos stygių. Tyrimo duomenys parodė, kad klasių vadovų veikloje ugdymo karjerai srityje dažniausiai taikomi verbaliniai ir vaizdiniai metodai, o dominuojančios formos, kurių pagalba respondentai įgyvendina ugdymą karjerai, yra klasės valandėlė ir internetas. Remiantis šiais rezultatais galima teigti, kad tyrimo hipotezė pasitvirtino.
The mentor of a class, knowing his/ her pupils the best, contributes directly to clarification of their inclinations, development of skill and widening the sphere of interests. Such versatile cognition of a pupil gives the opportunity to the class mentor to become a professional advisor helping the pupil to choose his/ her career path. The research has revealed the features of a class mentor’s activity in the field of career education. Analysis of the research data shows the existance of inadequate consideration of class mentors towards pre-career education, the main reason of which is named as the lack of time, money and motivation. The research data shows, that in the activity of class mentors in the field of career education verbal and visual methods are used commonly, and dominant means, that help the respondents to implement career education, are class meetings and the Internet. On the basis of these results, it can be stated that the hypothesis is confirmed.