Televizijos muzikinio projekto „X faktorius" populiarumą lemiantys veiksniai
Damijonaitienė, Rūta |
Televizija pamažu ir negrįžtamai įsisuko į pramogų verslą, kuris ne tik gana pelningas, bet ir paveikus – padedantis gan efektyviai manipuliuoti visuomenės nuotaikomis ir kurti šou atmosferą (Pruskus V., 2012). Televizijos muzikinis projektas ‚X faktorius“ tai vienas populiariausių televizijos projektų visame pasaulyje Darbe siekta išsiaiškinti kas lemia muzikinio TV projekto populiarumą. Tyrimo objektas: TV muzikinio projekto „X faktorius“ populiarumą lemiantys veiksniai. Tyrimo tikslas: atskleisti televizijos muzikinio projekto „X faktorius“ populiarumą lemiančius veiksnius. Tyrimo tikslui pasiekti, iškelti šie uždaviniai: - Apibrėžti populiariosios kultūros raišką, - Pristatyti televizijos projektą ‚X faktorius“, - Pateikti projekto dalyvių ir darbuotojų nuomones apie ‚X faktoriaus“ populiarumą lemiančius veiksnius - Tyrime metodai: - Mokslinės literatūros ir dokumentų analizė - Interviu Populiariosios kultūros raiška pirmiausiai stebima televizijoje, kitose komunikacijos priemonėse ir masiniuose renginiuose, reiškiasi kasdieniame gyvenimo būde, tačiau tai nėra mass media kultūra. Populiariajai kultūrai būdingi simboliai, įtraukimas, naujai formuojamos tradicijos, vartotojiškumas, aprangos stilius, pripažinimas, pramoga, reklama, autentika, demonstruojamas intymumas ir tuo pačiu kritinis vertinimas ir nepritarimas. Populiarioji kultūra sukelia malonius pojūčius ir šis malonumo teikimo požymis yra pagrindinis populiariosios kultūros vartojimo aspektas. Populiariojoje kultūroje ieškoma naujovių, nuotykių ir rizikos. Televizijos muzikinio projekto „X faktorius“ populiarumą lemia įvairių matomų (marketingas, laidos formatas, projekto teisėjai ir projekto dalyvių kuriamos istorijos ir pasirodymai, dalyvių ir teisėjų stilius ir įvaizdis, projekto dalyvių vertinimas) ir nematomų (komandinis darbas, projekto žiūrovai, intriga siužete, filmavimo kokybė) papildančių vieni kitus veiksnių sintezė.
Television has slowly and irreversibly joined the show business, which is not only profitable but also influential – it helps to effectively manipulate the mood of the society and create a show atmosphere (Pruskus V., 2012). The musical television project „X factor“ is one of the most popular television projects in the world. The aim of this thesis was to find out what determines the popularity of the TV project. Object of the research: The factors that determine the popularity of the musical television project „X factor“. Aim of the research: to reveal the factors that determine the popularity of the musical television show „X factor“. To achieve the aim of the research, these tasks were posed: - To define the expression of the popular culture, - To present the television project „X-factor“, - To present the opinions of the participants and the staff of “X-factor”, about the factors that determine the popularity of „X-factor“. Methods of the research: - Scientific literature and document analysis - Interviews The expression of popular culture is witnessed on television, other means of communication and mass events, it shows itself in the everyday life but it does not belong to the mass media culture. Symbols that are common to popular culture, inclusion, newly formed traditions, consumerism, clothing style, acknowledgment, fun, advertisement, authenticity, demonstration of intimate and critical assessment and negation. Popular culture gives pleasant feelings and this pleasure is one of the main popular culture consuming aspects. Popular culture provides innovation, adventures and risks. The popularity of musical television project „X-factor“ is determined by various visual (marketing, form of the show, judges and the stories of the participants, dressing style of the judges and participants, assessment of the participants) and non-visual (team-work, the viewers, intrigue in the plot, quality of the camera work) aspects, which supplement one another in a common synthesis.