Antrepreneriško verslo kūrimas ir valdymas transformacinės lyderystės aspektu
Krakauskaitė, Lina |
Požiūryje į verslininkystės procesą, vyksta daug pokyčių. Verslo organizacijos susiduria su daugeliu iššūkių. Todėl tokios tendencijos iš verslo žmonių reikalauja tam tikro elgesio būdo, kuris apibrėžiamas kaip antrepreneriškumas. Šio darbo tikslas, suformuluoti antrepreneriško verslo kūrimo ir valdymo transformacinės lyderystės pagrindu prielaidas. Darbe nagrinėjama antrepreneriškumo sąsaja su lyderyste bei tikėjimu. Analizuojama, kodėl antrepreneriai veikia, kokie bruožai jiems būdingi, kokiais būdais jie reiškiasi, kokia veiklos vystymo strategija jiems būdinga. Taip pat atskleidžiami transformacinės lyderystės teoriniai aspektai. Antroje darbo dalyje pristatomas tyrimas, kuriuo siekiama išsiaiškinti tikėjimo ir antrepreneriško verslo sąsajas. Organizuojama respondentų anketinė apklausa internetu, taikomas pokalbio (interviu) metodas. Pagrindiniai tyrimo rezultatai patvirtina iškeltas hipotezes, kad tikėjimas skatina lyderystę ir yra moralumo aspektas antrepreneriškam verslui. Prieita išvados, kad tikėjimas ir mokslininkai aiškina tuos pačius reiškinius, todėl viskas dera tarpusavy. Tikėjimas skatina kūrybiškumą, kūrybiškumas inovacijas. Inovacijos naujus procesus, antreprenerišką verslininkystę. Projektinėje dalyje pateikiamas antrepreneriško verslo kūrimo ir valdymo transformacinės lyderystės aspektu prielaidos.
There are many changes in the understanding of antrepreneurship. These trends require a specific behaviour which is called antrepreneurship. The main goal of this thesis is to give premises of antrepreneural business creation and management on transformation leadership basis. The relationship among antreprenership, leadership and faith is analyzed. The author finding the answer why antrepreners act, what distinctive features they have, in which ways these features show up, what kind of business development strategy common for them. Also the theoretical aspects of transformation leadership are analyzed. The results of empirical research are presented in the second part of thesis. The purpose of the research was to find out the relations between faith and entrepreneurship. The research was performed as an interview. The questionnaire was placed on the Internet (http://www.apklausa.lt) Main results of the research proof hypothesis, that faith reinforces leadership and there is a moral aspect for the entrepreunerial business. The decision was made that faith and science are analyzing the same phenomenons so the fit each other. Faith reinforces creativity, creativity renforces innovation. Premises of antrepreneural business creation and management on transformation leadership basis are being presented in the third part of the thesis.