Leveraging a sports career as an electoral resource: case studies of Vitali Klitschko and Kevin Johnson
Azimko, Yahor |
Šiame darbe nagrinėjama sportinio kapitalo transformacija į rinkimų išteklius, remiantis Vitalijaus Kličko ir Kevino Johnsono atvejais. Remiantis socialinio konstruktyvizmo ir institucionalizmo principais, tyrime nagrinėjama, kaip sporto pasiekimai yra instrumentalizuojami politinėje komunikacijoje, siekiant sukurti kandidatų teisėtumą, emocinį patrauklumą ir rinkėjų pasitikėjimą. Ypatingas dėmesys skiriamas mediatizacijos vaidmeniui formuojant sportininkų politinį įvaizdį ir kontekstiniams skirtumams, susijusiems su sportinio kapitalo suvokimu tarp stabilių ir pereinamojo laikotarpio demokratijų. Empirinėje analizėje naudojama kokybinė ir kiekybinė Kličko (Kijevas, 2014) ir Johnsono (Sakramentas, 2008) merų kampanijų turinio analizė. Tyrimas rodo, kad sportinis išsilavinimas gali būti simbolinis kapitalas politinėse kampanijose, didinantis viešąjį teisėtumą ir įvaizdžio kūrimą.
This thesis explores the transformation of athletic capital into an electoral resource through the case studies of Vitali Klitschko and Kevin Johnson. Drawing on social constructivism and institutionalism, the research examines how sports achievements are instrumentalized in political communication to construct candidate legitimacy, emotional appeal, and voter trust. Special emphasis is placed on the role of mediatization in shaping athletes' political image and the contextual differences in the perception of sports capital between stable and transitional democracies. The empirical analysis employs qualitative and quantitative content analysis of Klitschko’s (Kyiv, 2014) and Johnson’s (Sacramento, 2008) mayoral campaigns. The study demonstrates that athletic background can serve as symbolic capital in political campaigns, enhancing public legitimacy and image making.