Kommunikationsmaßnahmen im Bereich Social Media am Beispiel des Online-Marktplatzes DaWanda
Gudanec, Regina |
Pagrindinis dėmesys šiame magistro baigiamajame darbe yra skiriamas socialinėms medijoms ir jų panaudojimui verslo komunikacijos ir marketingo tikslams. Pasitelkus komercinės internetinės platformos DaWanda pavyzdžiu, darbe yra analizuojamos internetinėje socialinėje erdvėje esančios komunikacijos priemonės ir žiūrima, kokį vaidmenį socialinės medijos atlieka komunikacijos procese. Darbas susideda iš dviejų pagrindinių dalių t.y. teorinės ir praktinės bei apima septynis skyrius. Pirmoje darbo dalyje yra pristatoma socialinių medijų sąvoka. Daugelį veiksnių apimantis socialinių medijų terminas yra analizuojamos pasitelkus skirtingų autorių siūlomomis definicijomis. Internetinėje kalboje socialinių medijų sąvoka yra dažnai klaidingai tapatinama su antrosios kartos saitynu (angl. Web 2.0), todėl darbe šios sąvokos yra aptariamos atskirai. Trečioje darbo dalyje yra aptariamas socialinių medijų vaidmuo tradicinėje marketingo teorijoje. Taigi, šioje dalyje yra susitelkiama ties socialinių medijų marketingu (angl. Social Media Marketing). Paskutiniame teorinės dalies ketvirtajame skyriuje yra apžvelgiama komunikacija internetinėje erdvėje. Šioje dalyje daug dėmesio yra skiriama komunikacijos internete ypatumams. Norint tinkamai išsiaiškinti kompiuterinės komunikacijos specifiką, darbe yra pristatomos naujos komunikacijos formos, kurių atsiradimą lėmė internetinių technologijų tobulėjimas ir raida. Atsižvelgiant į tai, kad tekstiniai dokumentai internete yra apibrėžiami kaip įvairialypės aplinkos hipertekstai su į juos integruotais garso fragmentais, paveikslėliais arba animacija, 4.2 skyriuje yra pristatomas multimedijos sąvoka ir objektas. Paskutiniame šio dalies skyriuje yra kalbama apie tai, kaip dėl naujų interneto technologijų atsiradimo pakito įmonių komunikacijos veikimo principas. Apžvelgus ir pristačius analizei svarbius teorinius aspektus, penktoje darbo dalyje yra prieinama prie komunikacijos priemonių analizės, kurias naudoja DaWanda. Šiame skyriuje yra pristatoma DaWandos internetinė svetainė. Toliau yra kalbama apie kitas DaWandai svarbias socialinių medijų aplikacijas, kurias įmonė aktyviai naudoja komunikacijos ir marketingo srityse, t.y. video, muzikos dalinimosi platforma – „YouTube“, internetinis tinklaraštis – „Weblog“ ir socialinis tinklas – „Facebook“. Šeštame ir tuo pačiu paskutiniame šio darbo skyriuje yra svarbu ne tik aprašyti išvardintų socialinių medijų pagrindines technines funkcijas ir savybes, bet ir išanalizuoti kokią funkciją jie atlieka komunikaciniame marketingo procese.
The purpose of this master thesis is to find out what kind of communication methods does DaWanda use to promote her products. It is necessary to find out how important the social media is for communication process. This master thesis consists of two parts: theoretical and practical. It is also important to analyze how the new digital technologies have changed the communication process.
Den Schwerpunkt der vorliegenden Magisterarbeit bildet eine Auseinandersetzung mit Social- Media-Aktivitäten bzw. ihrem Einsatz für Kommunikations- und Marketingziele. Am Beispiel des Online-Marktplatzes DaWanda wird herausgearbeitet, welche Kommunikations¬maßnahmen in den Social Media zur Verfügung stehen und wie sie zur Realisierung kommunikativer Prozesse beitragen. Die Arbeit besteht aus zwei Haupteilen, die sich insgesamt in sieben Kapitel gliedern. Den Mittelpunkt des ersten Teils der Arbeit bildet eine theoretische Auseinandersetzung mit dem für die Arbeit zentralen Begriff der Social Media. Der komplexe und umfassende Begriff wird anhand verschiedener Lexika erklärt. Um möglichst präzise eine Erklärung des Begriffs herauszuarbeiten, werden die oft synonym verwendeten Begriffe Social Media und Social Web 2.0 voneinander abgegrenzt und erläutert. In einem zweiten Schritt (Kap. 3) wird der behandelte Begriff Social Media im Kontext des Marketings vorgestellt. Im Mittelpunkt des dritten Kapitels steht diesbezüglich eine eingehende Einführung in das Social Media Marketing (kurz SMM). Der erste Teil der Arbeit wird mit einer Abhandlung über Kommunikation im Internet abgeschlossen (Kap. 4). Dieses Kapitel zielt darauf ab, Spezifika der Kommunikation im Internet (Kapitel 4.1) vorzustellen. Das Hauptaugenmerk liegt dabei auf neuen Kommunikationsformen, die sich in Folge der Etablierung der Internet-Technologien entwickelt haben. In Bezug darauf, dass es sich dabei im Prinzip um elektronische Inhalte handelt, die als multimodale Hypertexte aufbereitet sind, wird im Kapitel 4.2 auf den Gegenstand der Multimodalität eingegangen. In einem letzten Punkt wird dabei auf die durch das Internet verursachten Veränderungen im Bereich der Unternehmenskommunikation eingegangen. Nachdem die theoretischen Ansatzpunkte erläutert worden sind, werden im fünften Teil die Kommunikationsinstrumente von DaWanda analysiert. Zunächst wird der Webauftritt von DaWanda unter zwei Gesichtspunkte vorgestellt und analysiert. (Kapitel 5.2.1 und 5.2.2) Im nächsten Kapitel werden die drei Social-Media-Präsenzen des Unternehmens nämlich der YouTube-Kanal (Kap. 6.1), der DaWanda-Blog (Kap. 6.2) und die Facebook-Fanseite (Kap. 6.3) eingehend behandelt. Besonderes Anliegen des sechsten Kapitels ist nicht nur die technische Seite der behandelten Plattformen vorzustellen, sondern auch ihre kommunikativen Funktionen herauszuarbeiten.