Informacinių technologijų reikšmė šalies ekonomikos konkurencingumui
Kiaušinis, Mantvydas |
Šio darbo tikslas – išsamiai ištirti informacinių technologijų reikšmę šalies ekonomikos konkurencingumui, žvelgiant per elektroninės valdžios teikiamas galimybes verslui ir gyventojams. Siekiant užsibrėžto tikslo buvo iškelti šie uždaviniai: (1) išnagrinėti šalies ekonominio kunkurencingumo sampratą; (2) apibūdinti valdžios teikiamas paslaugas; (3) nustatyti informacinių technologijų panaudojimo valstybiniame sektriuje ir šalies konkurencingumo santykį. Atlikus kiekybinę vartotojų apklausą ir apdorojus gautus duomenis, pastebėta tendencija, jog jauni ir darbingo amžiaus respondentai dažniausiai susiduria su socialinėmis elektroninėmis paslaugomis, kaip pajamų deklaracijų teikimas, darbo paieška, stojimas į aukštąsias mokyklas, prašymų socialinėms pašalpoms gauti pateikimas ir kt., kurių tvarkymas elektroniniu būdu leidžia ne tik sutaupyti laiko ir pinigų sąnaudas, bet ir valdžios institucijos gali taupyti, dėl efektyvių informacinių sistemų diegimo. Visgi Lietuva kol kas aklai kopijuoja kitų valstybių teikiamas paslaugas, nesistengiant per daug gilintis, kurios būtent paslaugos iš tiesų turėtų būti perkeliamos į elektroninę erdvę. Tuo tarpu kuo elektroninės valdžios teikiamos paslaugos labiau atitinka gyventojų ir verslo poreikius, tuo efektyvesnis yra paslaugų teikimas, laiko, finansų ir patogumo prasme.
The aim of the thesis - a detailed study of IT influence to economic competitiveness, looking through the e-government sector, analysing opportunities for businesses and residents. In order to achieve goal of this work, the following objectives were set: 1) to discuss the country's economic competetiveness concept; 2) describe the public services; 3) determine the use of IT in the public and the country's competitiveness sector. Investments in Lithuanian e. government projects are mainly focused on the national level rather than the local one. Lithuanian public administration provided e. government services vary depending on the institution - the best developed is e. services for businesses. Quantitative consumer survey suggests that young and working-age respondents are more exposed to social electronic services, income declarations, job search, enrollment, requests for access to social benefits, and so on. The electronic management of these services saves money and time not only for the consumers but also for governmental institutions. However, Lithuania has blindly copying other government services, rather than find out which services should actually be transferred to the electronic environment. Meanwhile it is necessary to understand that the more e-government services would go in line with society and business needs, the more efficient provision of services, time, and ease of financial sense.