Kūno kultūros mokytojų darbo prasmingumo suvokimas
Brazinskaitė, Jolita |
Lietuvos švietimo kokybės gerinimas įmanomas nuolat tobulėjant mokytojui, tampant profesionalia, kuriančia asmenybe, įprasminančia save pedagoginiame darbe. Pedagoginio darbo įprasminimas - nuolatinis ieškojimų procesas, mokytojo asmenybės tobulėjimas profesinėje srityje, kuris kartu yra ir dvasinis tobulėjimas, vykstantis per ugdytojo nuolatinį mokymąsi ir savianalizę <...>. Prasmingas mokytojo darbas turi didelę reikšmę ne tik jo, bet ir moksleivių gyvenimo visovei (Stančikaitė, 2002). Mokytojo vaidmuo turi didelę reikšmę mokinių pasiekimams, mokinių požiūriui į mokymąsi, jų motyvacijai, tobulėjimui. Prasmingumas išryškėja subjektyviai vertinant darbo svarbą, tai asmeniškas suvokimas, kiek man svarbus atliekamas darbas. Jei tikima darbo prasmingumu, padidėja įsipareigojimas, aktyvumas ir koncentracija atliekant užduotį, taip pasiekiamas norimas rezultatas (Petrulis, 2015). Įsipareigojimą veikia daugelis veiksnių: amžius, lytis, darbo stažas, išsilavinimas, užimamos pareigos, santykiai su bendradarbiais ir vadovu, darbo ir asmeninio gyvenimo balansas, darbo užmokestis, pasitenkinimas darbo turiniu (Kumpikaitė, Rupšienė, 2008). Įsipareigojimas susijęs su emociniu atsidavimu darbui, didesniu energijos ir laiko skyrimu atliekant užduotis darbe (Mathieu, Zajac, 1990) ir veikia profesinės veiklos rezultatus.
Improvement of the quality of education in Lithuania is possible with the continuous improvement of the teacher, becoming a professional, developing personality that expresses itself in pedagogical work.The meaning of pedagogical work is a continuous process of quest, the development of a teacher's personality in a professional field, which is also a spiritual development, taking place through the continuous education and self-analysis of the educator as the main determinants of the work determinants of the teacher's awareness process. The meaningful work of the teacher is of great significance not only to himself but also to the pupils' universal life (Stančikaitė, 2002).The role of a teacher plays a significant role in the achievement of pupils, the attitude of students towards learning, their motivation, and their development.The meaningfulness is expressed by subjective assessment of the importance of work, this is a personal perception of how important the work is to me. Commitment, activity and concentration in the task are increases, if you believe in the meaning of the work, and thus achieving the desired result (Petrulis, 2015). There are many factors involved in the commitment: age, gender, length of service, education, occupation, relations with colleagues and manager, balance of work and personal life, wages, satisfaction with the content of the work (Kumpikaitė, Rupšienė, 2008).Commitment involves emotional dedication to work, greater energy and time allocation in assignment at work (Mathieu, Zajac, 1990) and affects professional performance.