R.Rorty kūrybinė epistemologija
Čiurlionis, Gediminas |
Pagrindinis tikslas – parodyti, kad Rorty kritikuodamas tradicinę episemologiją nori pereiti nuo teorijų darymo epistemologijoje prie epistemologijos kaip savęs kūrimo. Bandoma atsakyti į klausimus: kas lieka atsisakius teorinio pažinimo būdo? Ar realybė yra sukurta, ar atrasta? Koks yra santykis tarp filosofijos ir poezijos? Koks yra santykis tarp savęs ir filosofijos? Kuo pragmatizmas naudingas pažinimo teorijai? Ar filosofijai reikalingas metodas pažinti tiesą? Kaip kūryba gali padėti suprasti save ir visuomenę?
The main objective is to show that by criticizing traditional epistemology Rorty wants to make a transition from theory making in epistemology to epistemology of creating a self; to see philosophy from Rorty epistemological point of view and try to understand, that his epistemology may be designated not to explain what is out there, but to educate personality and promote self-creation and self-education.