Integruoto kino ir dailės istorijos mokymo veiksmingumas rengiant šukuosenų dizainerius
Cyvinskis, Artūras |
Integruoto kino ir dailės istorijos mokymo veiksmingumas rengiant šukuosenų dizainerius Integracija ir globalizacija įvaizdžio kūrėjui kelia aukštus meninius ir profesinio meistriškumo reikalavimus. Šukuosenų dizaineriai turi ne tik orientuotis šiuolaikinio gyvenimo meninėje situacijoje, pažinti šio laikmečio estetines ir menines normas, bet ir gerai išmanyti dailės bei šukuosenų istoriją, kurių dėka gebėtų kurti bendrą madingą įvaizdį. Integruotas dailės istorijos ir kino mokymas sudaro sąlygas plėtotis šukuosenų dizainerio kūrybinėms galioms, plečia jų akiratį, padeda surasti naujų kūrybinių idėjų. Šiandieniniame gyvenime žmogaus įvaizdžio formavimas tapo itin aktualus. Vizualinių formų, kuriomis disponuoja šiandieninio žmogaus paveikslas, įvairovė tokia didelė, kad, norint atkreipti į save dėmesį, vien intelektualinių, emocinių pajėgų neužtenka. Neatskiriamos žmogaus įvaizdžio dalys yra aplinka, kostiumas, grimas bei makiažas, aksesuarai, laikysena ir šukuosena. Visa tai priklauso taikomosios dailės sričiai. Todėl svarbu, kad būsimieji šukuosenų dizaineriai gautų pakankamai teorinių žinių ir praktinių įgūdžių bei gebėjimų, tam, kad galėtų profesionaliai kurti įvaizdį. Temos naujumą sąlygoja tai, kad šukuosenų dizainerio rengimo tema yra beveik nenagrinėta, todėl šukuosenų dizainerio rengimo, mokant dailės ir šukuosenų istorijos drauge su istorinio kino žiūrėjimu veiksmingumui ištirti buvo atliktas empirinis tyrimas. Siekiant realizuoti tyrimo tikslą, tiriamieji buvo suskirstyti į dvi homogeniškas grupes – kontrolinę, nepatyrusią jokio specialaus poveikio ir eksperimentinę, kurioje dailės istorijos mokymo veikla buvo organizuota teorines paskaitas papildant istorinių filmų žiūrėjimu. Išklausiusios šukuosenų ir dailės istorijos kursą abi grupės atliko kūrybines užduotis – pasinaudoję kompiuterinėmis programomis, studentams buvo duota užduotis sukurti istorine tematika pagrįstą žmogaus įvaizdį. Užduoties rezultatų vertinime, siekiant objektyvumo, dalyvavo nešališki ekspertai. Tyrimas atskleidė, kad dailės ir šukuosenų istorijos mokymas, integruojant istorinius kino filmus yra veiksmingas, nes įtaką patyrusios grupės įvaizdžio kūrimo rezultatai buvo geresni. Taip pat buvo siekta išsiaiškinti pačių studentų požiūrį į tokį mokymą. Tyrimo rezultatai parodė, kad studentai palankiai į jį žiūri, jog toks mokymas padeda ne tik geriau įsisavinti dailės istorijos žinias, bet taip pat sudaro prielaidas giliau suvokti ir kitų meno dalykų turinį.
The effectiveness of integral teaching of art history and historical films in hairdressing designers education Integration and globalization raises high artistic and professional skills requirements to the stylist. Hairdressing designers must not only focus on contemporary artistic life situation, to know aesthetic and artistic standards of this era, but also they have to have a good knowledge of art and history of hairstyles, thanks to which they are able to develop the overall fashionable image. Integrated art history and cinema education allows a designer to develop creative capabilities in hairdressing, expanding their horizons, helps them to find creative new ideas. In today's life the creation of human image has become very topical. The diversity of visual forms at the disposal of contemporary human figure is so high that in order to draw attention to themselves, just the intellectual, emotional forces are not enough. Integral parts of a person‘s image is the environment, costume, makeup and accessories, hairstyles and posture. All this belongs to the field of applied arts. That is why it is important that future hairstyle‘s designers would get sufficient theoretical knowledge and practical skills and abilities in order professionally create an image. The novelty of the theme conditions on the fact that hair stylist’s training subject is almost not investigated that is why the designer hairdressing training and teaching art history in conjunction with the historical cinematic effectiveness study has been carried out empirical research. In order to realize the aim of the research, respondents were divided into two homogenous groups – a control, which wasn‘t experienced by any specific effect and experimental, in which art history training activities were organized – theoretical lectures, and which were auditioned by the historical film watching. After then, when hairdressing and art history courses were completed, each group has carried out creative tasks – using the software, there were given task to the to create person‘s image based on a historical theme. Trying to rich the objectivity, non-partial experts valued the results of the tasks. The research revealed that the history of the art and hairdressing history’s training, integrating historical movies, are effective because the results of the experimental were better. It was also aimed at finding out students' own attitudes to such training. The results showed that students likes such type of studies , that such training not only helps to absorb better knowledge of art history, but also a prerequisite for a deeper understanding of art and other subject content.