Farmacijos kompanijų išorinės komunikacijos priemonės: „Berlin-Chemie Menarini Baltic“ ir „Glaxosmithkline Lietuva“ atvejai
Lebrikaitė, Inga |
Komunikacija šiandieniniame pasaulyje yra itin svarbi, nes ji padeda informuoti visuomenę, kurti norimą nuomonę, paveikti ją, išryškinti tą informaciją, kurią norima akcentuoti ir subtiliai nuslėpti faktus, kurie galėtų pakenkti. Komunikaciją savo tikslams naudoja tiek pavieniai asmenys, tiek organizacijos ar interesų grupės. Šiame magistro baigiamajame darbe bus kreipiamas dėmesys į išorinę farmacijos kompanijų „Berlin-Chemie Menarini Baltic” ir „GlaxoSmithKline Lietuva” komunikaciją, nes darbo esmė – nustatyti, kokias išorinės komunikacijos priemones naudoja pasirinktos farmacijos kompanijos komunikuodamos su dviem tikslinėmis auditorijomis: gydytojais ir pacientais. Farmacijos kompanijos yra verslo organizacijos, kurių pagrindinis siekis yra produkcijos pardavimas ir pelno gavimas. Farmacijos kompanijos norėdamos didinti savo pelną naudoja pačias įvairiausias komunikacijos priemones: internetines svetaines, kompanijos vadovų tinklaraščius, socialinės komunikacijos priemones, televizijos bei radijo reklamas, reklamą spaudoje, tiesioginę komunikaciją su tiksline auditorija, lauko reklamą, reprezentacines dovanėles, stendus, paskaitų skaitymą, socialines akcijas, kompiuterinius žaidimus ir pan. Kiekvienais metais farmacijos kompanijų pelnas bei vaistų pardavimai auga, todėl labai svarbu suvokti, kaip šios kompanijos komunikuoja, kad jų siunčiamos žinutės būtų suprastos teisingai ir nepakenktų žmonių sveikatai bei gyvybei. Darbo objektas: farmacijos kompanijų išorinės komunikacijos priemonės ir jų panaudojimas skirtingoms auditorijoms: gydytojams ir pacientams. Darbo tikslas: nustatyti, kokias išorinės komunikacijos priemones naudoja farmacijos kompanijos, išanalizuoti šių priemonių poveikį pasirinktoms auditorijoms. Darbo uždaviniai: 1. Išanalizuoti išorinės komunikacijos teorinius aspektus. 2. Išanalizuoti farmacijos kompanijų veiklą Lietuvoje. 3. Identifikuoti, kokias išorinės komunikacijos priemones naudoja farmacijos kompanijos komunikuodamos su gydytojais. 4. Išanalizuoti pasirinktų farmacijos kompanijų internete naudojamas išorinės komunikacijos priemones, kurias jie naudoja komunikuodami su pacientais. 5. Įvertinti pasirinktų farmacijos kompanijų išorinės komunikacijos priemonių turinį ir jo poveikį pacientams. Šiame darbe bus taikomi tokie tyrimo metodai: 1. Literatūros šaltinių analizė. 2. Turinio analizė. 3. Anketavimas. 4. Lyginamoji analizė. Metodologinė viso tyrimo prieiga – mišri, nes darbe vertinami surinktų duomenų kiekybiniai bei kokybiniai parametrai. Pasirinkti metodai atskleidė, kad dvi stambiausios farmacijos kompanijos, kurios veikia Lietuvoje, naudoja panašias išorinės komunikacijos priemones komunikuodamos tiek su gydytojais, tiek su pacientais. Baigiamasis magistro darbas sudarytas iš dviejų dalių: teorinės ir praktinės t.y. tyrimo. Pirmajame darbo skyriuje pagrindinis dėmesys skiriamas komunikacijos teoriniams aspektams ir farmacijos kompanijų vykdomos veiklos suvokimui. Antrajame darbo skyriuje aptariama dviejų vykdytų tyrimų metodų pagrindimas. Trečiajame skyriuje išanalizavus 1998-1999 m. kompanijos UAB „Vitae Litera” vykdytą gydytojų apklausą ir palyginus ją su 2011 m. atliktu tokiu pat tyrimu, nustatyta, kad per 12 metų farmacijos kompanijos komunikuodamos su gydytojais naudoja tas pačias išorinės komunikacijos priemones. Ketvirtasis skyrius skirtas dviejų pasirinktų kompanijų: „Berlin-Chemie Menarini Baltic” ir „GlaxoSmithKline Lietuva” išorinės komunikacijos priemonių, naudojamų internete, analizei. Gauti rezultatai parodė, kad minėtosios kompanijos, komunikuodamos su pacientais ir siekdamos tokių pat rezultatų, naudoja skirtingas išorinės komunikacijos priemones internetinėje erdvėje ir daro skirtingą poveikį auditorijoms.
Communication is very important in today's world because it helps to raise awareness, create the desired opinion, affect the audience, highlight the information you want to focus on and hide the facts that could cause harm in very subtile way. Communication developed for individuals and organizations or interest groups. Theses master's thesis will focus on the external communication of pharmaceutical companies: “Berlin-Chemie Menarini Baltic” and “GlaxoSmithKline Lithuania” because the essence of the work is to determine what external means of communication is used by the selected pharmaceutical companies and how the target audiences respond to different means of communication. Pharmaceutical company is a business organization; the main goal of it is to produce sales and profits. Pharmaceutical companies is using a wider range of communication tools: websites, blogs, company managers, social communication, television and radio ads, print advertising, direct communication with the target audience, outdoor advertising, entertainment gifts, plaques, lecturing, social actions, computer games and so on in order to increase its profits. The profit of pharmaceutical companies and drug sales grows each year. This makes it more important to understand how this kind of company communicates that their messages would be understood in a correct way and it would not harm human health or life. The item: the external communication means of pharmaceutical companies and it’s use for different audiences: doctors and patients. The aim: to find out what external means of communication is used by pharmaceutical companies and to determine the influence of it to different audiences: doctors and patiens. The goals: 1. To analyze the theoretical aspects of external communication. 2. To analyze the activities of pharmaceutical companies. 3. To identify what external means of communication is used by pharmaceutical companies to communicate with physicians. 4. To analyze the means of external communication that are used by selected pharmaceutical companies for communication with patients. 5. To evaluate the content of external communication and its impact that are using selected pharmaceutical companies. The following methods will be used in this work: 1. The analysis of literary sources. 2. Content analysis. 3. Depth interviews. 4. Questioning. The methodological access that are used in this work is hybrid because the data will be used quantitative and qualitative parameters. The methods that are chosen will help to reveal why two largest pharmaceutical company in Lithuania have chose one or another mean of external communication and how they use those means to influence the target audiences? Master thesis consists of two parts: theoretical and practical. The first chapter of the work is dedicated to introduce the topic; it makes very clear why is it so important to look into the means of external communication of pharmaceutical companies. The second chapter deals with a detailed discourse of pharmaceutical companies all around the world and Lithuania. The existing legal frameworks that regulates work of pharmaceutical companies in Lithuania will be breafly presented in this chapter also. The third section analyses the data that was carried out by the company “Vitae Litera” in 1998-1999. These data will be compared with the analyses of similar data that was carried out in 2011. The fourth chapter is dedicated for the analyses of the means of external communications that is done by “Berlin-Chemie Menarini Baltic” and “GlaxoSmithKline Lithuania”. The findings and recommendations will be written at the last part of the work.